Sidans innehåll presenteras i samarbete med Arla
Bild: Arla

Chiapudding till frukost!

Publicerat: 2016-01-22   |  Anna Malvina

Antingen är man en frukostmänniska, eller så är man inte det. Det är i alla fall min erfarenhet från när jag pratar med människor om sina matvanor. En del är vrålhungriga och andra vill inte ens tänka på mat. Det är nästan lite lustigt att just frukosten är så speciell, sällan hör man någon säga att de har svårt för att äta lunch eller middag. Många verkar ha fasta frukostrutiner och äta samma frukost varje dag, något de flesta av oss kanske undviker att göra till lunch och middag.

Testa chiapudding före morgonträningen!

Om man tänkt träna på morgonen är frukosten extra viktig. Eftersom att kroppen har fastat en hel natt behöver man fylla på med energi för att hålla pulsen uppe på morgonkvisten. Om man har svårt att äta på morgonen eller om man upplever att det är svårt att träna med en full mage kan man äta en mindre frukost före träning och se till att äta ett rejälare återhämtningsmål efter avslutat träningspass.

En del tycker att det är enklare att dricka än att äta på morgonen och då kanske en mjölkdryck eller smoothie kan passa bra. Ett annat tips på frukost före träning är kall chiapudding! Superlätt att göra och väldigt gott!

Mer:

Goda glutenfria scones till sondagsfrukosten

6 smarta frukostar

Vad är en nyttig frukost