Sidans innehåll presenteras i samarbete med Arla
Bild: Anna Malvina

Morgonträning

Publicerat: 2015-07-06   |  Anna Malvina Svennung

Nu är det bara fem dagar kvar tills det är dags för årets sista världscup! Jag är superladdad! Dessutom är jag extremt ”nedtränad” och ser fram emot lite lugnare träning nu innan loppen drar igång. Jag tränar ju två pass om dagen året runt, med en vilodag i veckan samt några veckor på hösten när jag tar det lite lugnare. Det är tur att jag föddes med myror i baken, annars hade det varit tufft att orka! :D

För er som är lite morgontrötta och har svårt att träna på morgonen finns några bra tips här! Min man tillhör den kategorin och han har en ganska lång startsträcka på morgonen innan han har lust att ta sig för saker. Jag bad honom testa ”mint-knepet” och alltså ta en minttablett innan han går upp ur sängen för att väcka upp hans smaklökar och därmed ”dra igång” även andra sinnen. Otroligt nog funkade det! Inte för att han fick massa energi, men han kom på andra tankar än att just somna om.

Sedan äter vi frukost. Medan jag lassar i mig kolhydrater väljer han en något mer standardiserad frukost och sedan brukar det ta någon timme innan även han är fit for fight.

Oavsett om man är en morgonmänniska eller inte kan det vara skönt att träna på morgonen. Dels för att  man har hela dagen framför sig och dels för att det är så vackert ute på morgonen. Så här års är det också skönt att komma ut innan solen kommit upp, även om den är härlig kan det blir lite för varmt när kroppen väl kommer igång.

Ha det så kul på träningen!