Sidans innehåll presenteras i samarbete med Arla
Bild: Anna Malvina

Nödproviant!

Publicerat: 2015-10-06   |  Anna Malvina
Nu är det bara en ynka vecka kvar på min tre veckors viloperiod och jag har fullt upp med att träffa nära och kära. När säsongen drar igång sedan blir det svårt att hinna med sådant - dels för att jag tränar så mycket att jag tidsmässigt inte hinner och dels för att jag efter träningen inte har någon energi kvar till att vara social.

Träningens baksida

Att inte orka vara social måste jag säga är träningens baksida. Titt som tätt händer det att jag ligger i fosterställning i soffan av utmattning eftersom att all energi går till träningen. Jag vill till OS och då kostar det. Av den anledningen brukar jag sällan laga långkok, utan oftast blir det något som går snabbt att göra.

Snabbmat

En räddning i många lägen för mig är keson (kanske i alltför många lägen om du frågar min man). Jag brukar blanda kokt potatis eller pasta med en rejäl klick keso, lite rödlök och spenat eller broccoli och och kryddor vips har man skapat en snabb och näringsriktig måltid. Jag brukar krydda rejält för att få lite olika smakkombinationer. Keso går även utmärkt att äta till frukost, vilket min kollega Sofia skriver om här

Nyttigt!

Keson är full med fullvärdigt protein och innehåller dessutom en hel del kalcium och relativt lite fett så det kan lätt klassas som "nyttig" mat. Fler tips på vad man kan göra med keso finns här!
.
Nästa vecka drar jag iväg med Vardagspuls och Springtime travel till Portugal för en veckas träningsläger. Det ser jag jättemycket fram emot! Det blir en lugn start på nästa roddsäsong som drar igång veckan efter.