Anna Malvina Svennung
Anna Malvina Svennung

Namn: Anna Malvina Svennung.
Familj: Maken Petter och stor släkt.
Ålder: 30.
Hemsida: www.annamalvina.se

Vill du ställa en fråga direkt till Anna Malvina? 
Då går det bra att mejla till annamalvina@vardagspuls.se
Svaret publiceras sedan här i bloggen – och givetvis är du som frågeställare anonym.

Gör till vardags: Är elitidrottare och aktiv i det svenska roddlandslaget (tränar ca 25 timmar i veckan). Är leg dietist med magisterexamen i kostvetenskap.

Tittar på: Aktern på min båt. Har sällan tid att titta på TV, men två klara favoriter är Spårlöst och Familjen Annorlunda.

Lyssnar på:
Allt möjligt, men helst schlager med Carola i spetsen!

Vanligaste vardagsmiddagen:
Kokt potatis med riven morot, gröna grönsaker och en klick kvarg.

Får positivt hög puls i vardagen av:
När det går framåt på träningen, exempelvis om jag sätter en teknisk detalj som jag arbetat länge med eller gör ett bra resultat på träning. Annars älskar jag att dansa, det är det bästa jag vet!

Får negativt hög puls i vardagen av: När jag inte hinner vara med familj och vänner, vilket händer allt för ofta eftersom att jag nästan alltid är upptagen med att träna.

Har du förberett dig på något sätt inför Vardagspuls? Jag har läst olika bloggar för att hitta inspiration till ett bra upplägg.

Om din mamma skulle beskriva dig hur skulle hon göra det? Hon skulle beskriva mig som glad, omtänksam och målmedveten.

Vilken är den vanligaste förändringen i tillvaron som ger snabb och bra effekt? Se till att inte bli vrålhungrig! Det undviker man genom att ha mellanmål, återhämtningsmål och snabblagad mat lättillgängligt. Då kan man slippa både dåligt humör och onödigt småätande.

När du går och handlar inför veckan vad är det som alltid slinker med? När vi göra våra ”basinhandlingar” köper vi alltid lättmjölk, kvarg, havregryn, corn flakes, torkade bönor, apelsiner, äpplen och fryst spenat.

När du ska lyxa till det lite vad gör du då? Poppar popcorn eller äter strutglass!

Om du var folkhälsominister vad är det första du skulle göra då? Jag skulle införa fler idrottslektioner per vecka i skolan. Dessutom skulle jag satsa på bra och aptitretande mat i sjukvård, skola och äldrevård för snabbare sårläkningar samt piggare barn och äldre.

”Jag är nästan alltid upptagen av att träna” Se alla inlägg i bloggen
Bild på Anna Malvinas packning inför träningsresa Bild: Anna Malvina

Packar inför Portugalresa!

Publicerat: 2015-10-09   |  Anna Malvina
Kategori: Kost

Imorgon bär det av till Portugal med Springtime travel och vardagspuls-gänget tillsammans med de arton vinnarna i instagramtävlingen i samband med vårruset i våras.

Veckan har ett späckat program med både föreläsningar och träningspass. Jag tänkte delta i allt jag kan och även jag ska hålla en föreläsning om hur man kan äta för att prestera bra. Jag kommer också att hålla i en workshop och då ska jag prata om mellan- och återhämtningsmål. De som lyssnar kommer att få provsmaka på alla möjliga olika mellan- och återhämtningsmål. Det ser jag jättemycket fram emot!

Tips på vad man ska packa

Mer än att förbereda föreläsningar håller jag på att packa. Jag konstaterade nyss att jag inte varit hemma mer än två veckor på raken sedan i januari på grund av resande till tävlingar och träningsläger. Av den anledningen har jag min väska alltid färdigpackad till hälften för att underlätta vardagen. Bland annat ligger dessa grejer alltid i min väska:

  • Sportdryck (pulver)
  • Vätskeersättning
  • Energibars
  • Plåster
  • Solskyddsfaktor
  • Keps
  • Öronproppar
  • Förlängningssladd och adapter
  • Pås-klämmor för att försluta matpåsar
  • Spork och tom matlåda om man vill äta mellis på rummet

Följ oss på bloggen!

Det ska bli riktigt inspirerande att umgås med ett härligt gäng i Portugal och prova på all möjlig träning, det blir lite annat än att sitta i en båt hela dagen. Under veckan kommer jag att finnas på bloggen och berätta hur allt går. Även Hillevi Wahl är på plats och skriver på sin blogg.

Vi hörs!