Bild: Anna Ottosson

Kickstarta formen med Annas guide

Publicerat: 2015-05-04   |  Anna Ottosson

1. Målsättning: 

Fråga dig vad ditt mål är? Och varför du vill gå ner i vikt? För att identifiera var din motivation ligger. Ge dig själv den bästa möjliga starten. Förbered och fråga dig vad just du behöver för att lyckas. Var ärlig. Sänk garden och bli din bästa vän. Det kan vara så att du är den elakaste människan i ditt liv. Älska dig själv och stötta/backa upp dig själv för att du ska nå dina mål.

2. Lär av misslyckande:

Har du erfarenheter av att inte lyckats gå ner i vikt när du bestämt dig tidigare. Utforska vad som var anledningen att du inte lyckats den gången. I syfte att lära dig något som du kan ta med dig till denna gång som du kommer lyckas. Nästa gång du äter - har du en ny chans.

3. Visualisera: 

Känn på alla sätt hur det kommer att vara när du har uppnått ditt huvudmål. Sen sätter du upp tydliga delmål t ex 0,5-1 kg viktnedgång per vecka.

4. Gör ett kaloriöverslag:

För att ha koll på ett ungefär vad du äter. Men räkna inte kalorier i absurdum.

5. Fira:

Belöna dig själv när du uppnått viktnedgång. Men inte med mat. Utan med annat som får dig att känna dig ”Wow - vad jag är grym - nu tar jag nästa delmål”.

Kör hårt och njut av livet, Anna