Bild: Hillevi Wahl

5 smarta tips: Så får du igång din partner

Publicerat: 2015-09-09   |  Hillevi Wahl
  1. Låt partnern hänga med på lopp och insupa atmosfären. Visa att det är alla sorters människor som springer och är på träningsläger. Inte bara superatleter som hoppar jämfota upp i trädtopparna. Många är överviktiga och vågar ändå.

  2. Tjata inte för mycket! Då får träningsgrejen bara en negativ klang.

  3. Överraska! Ställ i stället frågan vid oväntade tillfällen: Ska du inte också anmäla dig? Överrumpla, då hinner partnern inte få upp gardet och formulera ursäkter.

  4. Ta det lugnt. Börja litet i taget. Det ska inte vara för tufft och jobbigt i början. Låt partnern fira triumfer i starten så blir det lättare allt eftersom.

  5. Beröm och belöna! Belöningssystemet behöver få sitt. Beröm alla framsteg. Gillar partnern prylar? Locka gärna med Steve Jobs träningsskor eller rolig klocka med smarta funktioner. Eller massage och fotbad.

MER:

CHATT: ”Man blir så snäll och glad av att träna”

Delad glädje är dubbel träningsglädje

Sex frågor till Gunnar som börjat löpträna

TV: "Jag blir så lycklig i hela kroppen av träning”