Bild: Moa Alexandersson

Två heta tips till dig!

Publicerat: 2016-03-31   |  Leila Söderholm

Jag kanske har sagt det tidigare, men det absolut bästa med TRX är ju att möjligheterna är oändliga. Det är bara din fantasi som sätter gränserna på vilka övningar du kan göra! Och det är så enkelt att ta med sig i resväskan!

Här kommer två tips på hur du kan använda din TRX slinga:

 

Benböj i TRX: När du håller i en Slinga, så är det lättare att komma längre ner i ett benböj, vilket ökar din rörlighet och gör dig stark hela vägen. Utnyttja det och sätt dig djupare varje gång men var noga med att kontrollera din teknik.
Jobbar med: Rumpa och lår

Upphopp i TRX: För att öka pulsen så att hjärta och lungor är med i större utsträckning så gör du ett upphopp efter varje djupt benböj. Då jobbar du med alla muskelfibrer både uthålliga och explosiva. Det här gör dig starkare på djupet och ger dig en väl fungerande muskelmassa.

Jobbar med: Kondition, ben och rumpa.

KÖR HÅRT

Leila

Bild: Moa Alexandersson

Mer träning utan att addera tid!

Publicerat: 2016-03-29   |  Leila Söderholm
Vad skulle hända med din kropp och med din styrka om du lade till Smygträning när du ändå gör andra saker?

Ganska mycket skulle jag vilja påstå! Dessutom tar det ingen tid från din vardag.

Låter inte det som en bra deal? Att lägga in träning utan att addera mer tid? När du plockar ur diskmaskinen, prova att stå i benböj eller plankan och töm den första korgen. Lägg upp allt på diskbänken på en gång utan att ändra din (tränings)position, som på bilderna!

  

När du gjort det, då börjar du plocka in allt i skåpen. Sträck på dig när du gör det och lyft gärna ett ben. Suveränt för din hållning och för din bål. Ser ni skillnaden på min hållning när jag inte spänner min bål och när jag faktiskt gör det, att fokusera på sådana småsaker är också träning! Glöm inte det!

  

Det är de små sakerna och din inställning som gör den största skillnaden!

Kramar från mig

Bild: Moa Alexandersson

Dubbelt upp i påsk

Publicerat: 2016-03-24   |  Leila Söderholm
Trevlig skärtorsdag! 

Påsken till ära ska ni få två TRX övningar som jag tycker är kanonbra!

  

Bicepsdrag = Luta dig bakåt med kroppen helt rak som en planka, magen uppåt. Spänn både rumpa och mage. Håll armarna med händerna tätt och handflatorna uppåt. Dra dig uppåt genom att böja i armbågsleden så. Att hela kroppen ställer sig upp (trots att den är rak som en planka), det är bara armarna som jobbar aktivt. 
Jobbar med: Här jobbar du med framsida arm (biceps) men hela kroppen och framförallt bålen är med och jobbar.

  

Tricepspress= Stå med ryggen mot dörren och armarna ovanför huvudet med händerna nära varandra. Spänn kroppen rak som en planka genom att aktivera bålen. Böj armarna så att kroppen sänks, pressa händerna framåt så att armarna blir raka. 
Jobbar med: Triceps, axlar, och hela kroppen. 

Stor kram från mig 

Tidigare inlägg