Bild: Moa Alexandersson

Fortsätt träna utomhus efter semestern

Publicerat: 2016-08-20   |  Leila Söderholm
Hej på er

Under sommaren har jag skrivit en del om att träna utomhus och utan att behöva ta med redskap för att genomföra passet. Även att sommarn börjar gå närma sig hösten innebär det inte att utomhusträningen stannar. Luften är fortfarande frisk och härlig och marken är fortfarande bar.

Sammanlagt finns det flertalet fulltaliga pass som ni kan använda er ut av. Nedan har jag parat ihop några olika övningar som tillsammans blir ett brännande benpass att utöva utomhus även nu efter semestertiderna! 

   
Kör hårt kär ni
 
KRAM 
Bild: Moa Alexandersson

Tillbaka från semestern?

Publicerat: 2016-08-17   |  Leila Söderholm

Tillbaka från semestern? Har du kanske tagit en paus från träningen och behöver komma igång igen? Läs då min artikel om att just detta! 
Har du däremot hållit igång träningsrutinerna under sommaren? Toppen, då är det bara att fortsätta på samma spår, byta växel och köra på ännu hårdare nu! Utmana dig själv!

Tidigare har jag tipsat om övningar där du inte behöver några redskap, här får du ytterligare en övning i samma tema:

 

Hitta dig en bänk eller liknande där du kan luta dig, likt bilden, för att stödja kroppen. Börja med vänster ben och lyft det så rakt ut, försök att stanna till då benet är i jämnhöjd med höften. Sedan tar du ditt högerben och gör lika dant, då känner du att dina ben har fått vakna till ordentligt! 

Upprepa 10 gånger och byt sedan ben, två gånger. 

 

Bild: Moa Alexandersson

Vill du att det ska bränna i benen?

Publicerat: 2016-08-12   |  Leila Söderholm
I samband med att du gör utfall i trappan kan du passa på att göra en ny variant av jägarsits!

 

Placera fötterna så att de är på två olika nivåer av trappstegen. Sätt dig sedan ner i 90 ° som om du skulle sätta dig i vanlig jägarsits. Istället för att stå i statisk hållning så springer du med benen så snabbt du kan utan att ställa dig upp.

  

Det bränner i låren kan jag säga!! 

Vänd på dig med ansiktet åt andra hållet - så att benet som var på det högsta trappsteget nu är på det lägsa. Sätt dig ner i 90° och upprepa åt andra hållet. Upprepa detta 20 sekunder x 3.

 

Kör hårt kära ni!
KRAM 

Nyare inlägg Tidigare inlägg