Bild: Moa Alexandersson

Använd dig utav parkbänken

Publicerat: 2015-10-22   |  Leila Söderholm

Hej på er!

Idag är det torsdag, varför inte ta en promenad för att samla ihop lite extra energi inför helgens alla äventyr? En enkel övning som gör sitt jobb ordentlig är så kallade Step Up eller uppkliv. Här jobbar du med en övning som du har stor nytta av i vardagen eftersom den liknar många av våra vardagsrörelser.  

Ställ dig framför bänken och ta ett kliv upp först med höger fot och följ efter med vänster tills du står med båda fötterna uppe. Använd dina lår och rumpa för att trycka dig upp och tänk på att hålla överkroppen rak och stolt. Nu ska du kliva ner med höger fot och när du gör det så ska du slå på bromsen så att du bromsar dig ner. När höger fot står på marken så tar du ner vänster fot. Nästa gång börjar du med vänster fot upp. 

Här kan du kika på när jag gör step up mot en parkbänk!

Gör 20 Step Up vila lite och upprepa igen. Eller varför inte överraska dig själv genom att sätta en tid exempelvis 10 minuter och så gör du uppkliv under alla 10 minuter. Supereffektivt och bra!

Kör hårt nu kära ni, det är nu som luften är som bäst!

Kram Leila