Bild: Moa Alexandersson

Använd parkbänken - Gör utfall!

Publicerat: 2015-10-27   |  Leila Söderholm

Hej på er där ute!

Hoppas ni njuter lika mycket som jag av hösten :)

Om du är ute och går, springer eller bara råkar passera en parkbänk, stanna då och träna lite! All träning som blir av är bra, även om det blir några minuter här och där så är det alltid 100% mer än om du struntar i det.

Det är bara fantasin som sätter gränser för vad som går att göra, nu ska du få ta del av mina bästa övningar att göra på en parkbänk.

I mitt förra inlägg visade jag stepup på parkbänk, missade du det inlägget?
Här kan du läsa det!

Idag ska jag visa er enbensutfall. Sätt upp din bakre fot med fotryggen i bänken, ta ett stort kliv fram och sjunk rakt ned med kroppen så att du böjer både det bakre och främre benet. Tänk dig att du har ett äpple på huvudet som ska ligga kvar genom hela övningen, håll överkroppen rakt upp och spänn din mage!

Gör 10 utfall och byt ben. Upprepa gärna så att du får ihop 3 varv och 30 utfall per ben.

Nästa del i Parkbänksövningar är Sidostep!

Ha en superbra dag allihopa, och glöm inte att njuta av höstluften!

Kram Leila