Leila Söderholm vardagspuls blogg

Leila Söderholm

Namn:
Leila Söderholm 
Familj:
Gift med Anders, tre barn - Moa 11, Max 10, Lukas 6 
Ålder: 43 år


Hemsida: www.lifebyleila.se
Blogg: leila.mabra.com
Facebook: Life by Leila
Facebook grupp: Smygträna
Instagram @lifebyleila 

Gör till vardags:
Jobbar med träning, kost och hälsa. Jag inspirerar, föreläser och coachar personal på olika företag. Jag har även PT-grupper och arrangerar träningsresor.
Tittar på:
Havet. På TV gillar jag program med förändringsprocesser som Biggest loser där människor går från att må dåligt till att må bättre.
Lyssnar på:
Dansant, väldigt dansant skitbra musik, energigivande musik måste det vara. Musik som trycker på glädjeknappen.
Vanligaste vardagsmiddagen:
Köttfärsfyllda zucchini, ganska enkelt och massor med grönsaker.
Får positivt hög puls i vardagen av:
Inspirerande människor ger mig tokpuls och att kunna vara ute och träna och röra på mig.
Får negativt hög puls i vardagen av:
När man inte får timmarna att räcka till, det gillar jag inte. 

Leilas axelskola - skadad axel - axelövningar Bild:

Trixar din axel? Axelskolan del 2 kommer här!

Publicerat: 2016-05-31   |  Leila Söderholm

Nu kommer andra delen av axelskolan som kommer leda dig genom olika övningar som stärker dina axlar! Missade du första delen? Ingen fara, klicka här!

Ibland kan det vara bra på att fokusera på de små musklerna och försöka att hålla våra leder på plats.

  

Den här övningen är otroligt bra för den lär dig dina invanda rörelsemönster, åker din högra axel alltid upp så lär du dig att kontrollera den så att den stannar kvar.

Gör så här:

Ställ dig mot väggen och tryck in ländryggen och axlarna mot väggen. Med raka armar och utan att flytta på någon del av kroppen så sänker du höger arm och höjer vänster så att de båda slutar mot väggen. Försök att räta ut dina armar så mycket du kan. Jobba på att hålla hela kroppen still under hela rörelsen. Här jobbar du med att kontrollera din hållning, aktivera din bål och du kommer känna ur ryggens muskler och axlarna arbetar för att hålla allt på plats. Fokusera på att hålla hela kroppen så still som möjligt.

Antal: 10 x 3

Stor kram!