Leila Söderholm vardagspuls blogg

Leila Söderholm

Namn:
Leila Söderholm 
Familj:
Gift med Anders, tre barn - Moa 11, Max 10, Lukas 6 
Ålder: 43 år


Hemsida: www.lifebyleila.se
Blogg: leila.mabra.com
Facebook: Life by Leila
Facebook grupp: Smygträna
Instagram @lifebyleila 

Gör till vardags:
Jobbar med träning, kost och hälsa. Jag inspirerar, föreläser och coachar personal på olika företag. Jag har även PT-grupper och arrangerar träningsresor.
Tittar på:
Havet. På TV gillar jag program med förändringsprocesser som Biggest loser där människor går från att må dåligt till att må bättre.
Lyssnar på:
Dansant, väldigt dansant skitbra musik, energigivande musik måste det vara. Musik som trycker på glädjeknappen.
Vanligaste vardagsmiddagen:
Köttfärsfyllda zucchini, ganska enkelt och massor med grönsaker.
Får positivt hög puls i vardagen av:
Inspirerande människor ger mig tokpuls och att kunna vara ute och träna och röra på mig.
Får negativt hög puls i vardagen av:
När man inte får timmarna att räcka till, det gillar jag inte. 

Leila fixar och trixar med sin TRX slinga Bild: Moa Alexandersson

Dubbelt upp i påsk

Publicerat: 2016-03-24   |  Leila Söderholm
Trevlig skärtorsdag! 

Påsken till ära ska ni få två TRX övningar som jag tycker är kanonbra!

  

Bicepsdrag = Luta dig bakåt med kroppen helt rak som en planka, magen uppåt. Spänn både rumpa och mage. Håll armarna med händerna tätt och handflatorna uppåt. Dra dig uppåt genom att böja i armbågsleden så. Att hela kroppen ställer sig upp (trots att den är rak som en planka), det är bara armarna som jobbar aktivt. 
Jobbar med: Här jobbar du med framsida arm (biceps) men hela kroppen och framförallt bålen är med och jobbar.

  

Tricepspress= Stå med ryggen mot dörren och armarna ovanför huvudet med händerna nära varandra. Spänn kroppen rak som en planka genom att aktivera bålen. Böj armarna så att kroppen sänks, pressa händerna framåt så att armarna blir raka. 
Jobbar med: Triceps, axlar, och hela kroppen. 

Stor kram från mig