Leila Söderholm vardagspuls blogg

Leila Söderholm

Namn:
Leila Söderholm 
Familj:
Gift med Anders, tre barn - Moa 11, Max 10, Lukas 6 
Ålder: 43 år


Hemsida: www.lifebyleila.se
Blogg: leila.mabra.com
Facebook: Life by Leila
Facebook grupp: Smygträna
Instagram @lifebyleila 

Gör till vardags:
Jobbar med träning, kost och hälsa. Jag inspirerar, föreläser och coachar personal på olika företag. Jag har även PT-grupper och arrangerar träningsresor.
Tittar på:
Havet. På TV gillar jag program med förändringsprocesser som Biggest loser där människor går från att må dåligt till att må bättre.
Lyssnar på:
Dansant, väldigt dansant skitbra musik, energigivande musik måste det vara. Musik som trycker på glädjeknappen.
Vanligaste vardagsmiddagen:
Köttfärsfyllda zucchini, ganska enkelt och massor med grönsaker.
Får positivt hög puls i vardagen av:
Inspirerande människor ger mig tokpuls och att kunna vara ute och träna och röra på mig.
Får negativt hög puls i vardagen av:
När man inte får timmarna att räcka till, det gillar jag inte. 

Leila tränar utomhus och gör sprintsteg med armarna lutande på en parkbänk Bild: Leila Söderholm

En perfekt pulshöjare

Publicerat: 2016-02-27   |  Leila Söderholm

Att träna utomhus ger en speciell lyckokänsla och ännu mer på vintern. Det är så otroligt skönt att komma hem och in i värmen efter att ha varit ute och tränat. Rörelse utomhus skapar enorma endorfin kickar som gör dig lugn, nöjd och glad. Så, är du ute och går eller springer -stanna vid en busshållplats och gör övningarna i denna serie, ett perfekt benpass och pulshöjare i ett!

Sprintsteg på parkbänk

Stå nära bänken och kliv upp med höger ben, försök att hålla kroppen och höften så rak som möjligt och känn hur du jobbar med lår och rumpa.

Kliv ner och byt ben. När du känner dig säker så ökar du tempot men glöm inte att sträck ut kroppen helt när du kommer upp på bänken.

Gör 20 st och upprepa i 4 varv totalt.

Ihop den här övningen med med Kick åt sidan och utfall så har du plockat ihop ett helt träningspass!

Kram från Leila