Bild: Leila Söderholm

Häng på en utmaning – och få en bra vana

Publicerat: 2015-09-12   |  Leila Söderholm

Att göra olika utmaningar peppar igång de flesta människor på ett väldigt bra sätt. En utmaning tar lite tid in anspråk, du hinner med den i din vardag och du har ett slutdatum vilket för många kan vara väldigt skönt. Det som är bra med utmaningar är att du övar in en vana, där du gör en liten hälsofrämjande insats varje dag. Detta ökar chansen för dig att hålla i din goda vana som du nästa gång kanske du byter ut mot något annat.
 
För en vecka sedan utmanade jag vår Mia Rossling på vardagspuls att anta 30 dagars jägarvila Challenge.
Den går ut på att sitta i jägarvila en viss tid 5 dagar per vecka enligt schemat nedan. Jag utmanade mig själv samtidigt så jag gör den också.
 
Känner ni igen Ann Wilson? Domaren från Lets Dance! Hon är här på Mallorca och satt också i Jägarvila med mig. Idag är vi på dag nr 8 så hoppa på om du vill och börja på dag 1.När du jobbar med jägarvila så är det lår, rumpa och bål som är med och kämpar för att hålla dig kvar. Jägarvila är också en mental övning,  för din hjärna vill inte att du sitter där när det gör ont och benen skakar. Då är det bra att öva på att vinna över hjärnan, en riktig pannbens övning alltså.
 
Känner ni igen Ann Wilson? Domaren från Lets Dance! Hon är här på Mallorca och satt också i Jägarvila med mig. Idag är vi på dag nr 8 så hoppa på om du vill och börja på dag 1.

Det finns massor av olika utmaningar du kan göra, Benböj, Plankan osv. Det är bara din fantasi som sätter gränser. Hälsningar från ett varmt Mallorca.