Leila Söderholm vardagspuls blogg

Leila Söderholm

Namn:
Leila Söderholm 
Familj:
Gift med Anders, tre barn - Moa 11, Max 10, Lukas 6 
Ålder: 43 år


Hemsida: www.lifebyleila.se
Blogg: leila.mabra.com
Facebook: Life by Leila
Facebook grupp: Smygträna
Instagram @lifebyleila 

Gör till vardags:
Jobbar med träning, kost och hälsa. Jag inspirerar, föreläser och coachar personal på olika företag. Jag har även PT-grupper och arrangerar träningsresor.
Tittar på:
Havet. På TV gillar jag program med förändringsprocesser som Biggest loser där människor går från att må dåligt till att må bättre.
Lyssnar på:
Dansant, väldigt dansant skitbra musik, energigivande musik måste det vara. Musik som trycker på glädjeknappen.
Vanligaste vardagsmiddagen:
Köttfärsfyllda zucchini, ganska enkelt och massor med grönsaker.
Får positivt hög puls i vardagen av:
Inspirerande människor ger mig tokpuls och att kunna vara ute och träna och röra på mig.
Får negativt hög puls i vardagen av:
När man inte får timmarna att räcka till, det gillar jag inte. 

Leila gör armhävning mot köksbänken i vardagskläder Bild: Moa Alexandersson

Smygträna i köket!

Publicerat: 2016-01-04   |  Leila Söderholm
Hejsan! 

Hoppas jul och nyår gjorde dig väl, nu är det dags att komma in i vardagsrutiner igen!

Du ska därför få tips på mitt sätt att vardagsträna, det här var något jag började med när mina barn var små och som jag fortsatt med eftersom det är så bra.

Ett enkelt trick du kan använda dig dagligen i din vardag då det är lätt att vi sitter still väldigt länge utan någon rörelse alls (speciellt under julhelgen). Se det som en slags vardagsmotion som ger dig styrka, ökar din förbränning och ser till att din cirkulation hålls igång.

Varje gång du går in i köket ska du göra Armhävningar mot diskbänken eller mot köksbordet - 10 st varje gång du kliver över tröskeln. 

 

Byt övning varje dag eller kör en övning på förmiddagen och en annan på eftermiddagen. Tävla gärna med någon om att få ihop flest antal under dagen. Jag brukar få ihop ca 150-200 under en dag och det är klart att det är bra rörelse eller hur?!

Tänk på att spänna hela din kropp och försök att spänna din mage så att kroppen blir rak som en planka. 

Tips: Är det för tungt att göra mot diskbänken så gör du dem nästan stående mot en vägg. 

Kram Leila