Bild: Leila Söderholm

Lär dig göra armhävningar – steg 4

Publicerat: 2015-09-30   |  Leila Söderholm

Hallå där!

Nu har vi kommit till sista delen i vår skola. Idag ska du få göra armhävningar på golvet (eller marken om du är utomhus). Äntligen!  

Nu har du övat tillräckligt för att kunna utföra dem korrekt. Vill du värma upp lite kan du börja på knä för att sen gå över till att stå på fötter och händer. 

Känn att du drar in naveln mot ryggraden och verkligen spänner magen, böj armarna och börja din resa ner mot golvet. Pressa dig kraftfullt upp och långsamt ned igen. Känn att du har kontroll och att kroppen ser ut som en planka, rak och fin!

Klicka här för att se en video när jag gör plankan mot marken!

Gör 5 st - upprepa 5 gånger. Totalt 25 stycken med vila mellan. Se till att göra dina armhävningar 2 gånger per vecka.

Nu har vi gått steg för steg hur man genomför en armhävning och sista steget är nu nått, kör hårt och tappa aldrig blicken mot ditt mål.

Håll utkik för nästa träningsskola här i bloggen och ta hand om er och njut av solen!

Kram Leila 

Har du missat något av de andra stegen? Du hittar dem här!

Steg 1 – armhävning mot vägg
Steg 2 – nu sänker vi överkroppen
Steg 3 – med knäna i backen