Bild: Moa Alexandersson

Öka pulsen med parkbänken!

Publicerat: 2015-11-05   |  Leila Söderholm

Hej på er,

Det går verkligen att riktigt pressa upp pulsen och jobbighetsgraden rejält genom att jobba med snabbhet och hopp.

Ställ dig framför bänken och nudda med främre delen av höger fot, nu byter du fot i luften och landar med främre delen av vänster fot på bänken. Hoppa till och byt fot igen. Försök att hålla ett högt tempo ett byte varje sekund. Hjälp till genom att pendla med armarna och försök att hålla i övningen så länge du kan.
Kika på videon så förklarar jag ännu tydligare där!




Känner du att en parkbänk är för hög så börjar du på en trottoarkant och jobbar dig högre upp tills du kommer till höjden på en parkbänk.

Nu har du fyra otroligt bra övningar, Ben & konditionsövningar som du kan använda i din träning. Ge dig själv 10 minuter och våga tryck på ordentligt så ska du se att du kommer bli riktigt trött. Gör det gärna i mitten av en promenad eller löptur så att din kropp är varm och förberedd!

Har du missat de tidigare inläggen om hur du kan använda parkbänken?

Sidostepp på parkbänk
Utfall mot parkbänk
Stepup på parkbänk

Nästa del i parkbänkstipsen - Träna magen på en parkbänk!

Ta hand om er!
Kram Leila