Leila Söderholm vardagspuls blogg

Leila Söderholm

Namn:
Leila Söderholm 
Familj:
Gift med Anders, tre barn - Moa 11, Max 10, Lukas 6 
Ålder: 43 år


Hemsida: www.lifebyleila.se
Blogg: leila.mabra.com
Facebook: Life by Leila
Facebook grupp: Smygträna
Instagram @lifebyleila 

Gör till vardags:
Jobbar med träning, kost och hälsa. Jag inspirerar, föreläser och coachar personal på olika företag. Jag har även PT-grupper och arrangerar träningsresor.
Tittar på:
Havet. På TV gillar jag program med förändringsprocesser som Biggest loser där människor går från att må dåligt till att må bättre.
Lyssnar på:
Dansant, väldigt dansant skitbra musik, energigivande musik måste det vara. Musik som trycker på glädjeknappen.
Vanligaste vardagsmiddagen:
Köttfärsfyllda zucchini, ganska enkelt och massor med grönsaker.
Får positivt hög puls i vardagen av:
Inspirerande människor ger mig tokpuls och att kunna vara ute och träna och röra på mig.
Får negativt hög puls i vardagen av:
När man inte får timmarna att räcka till, det gillar jag inte. 

Leila gör core övning på parkbänk ute i naturen Bild: Moa Alexandersson

Stärk dina magmuskler med parkbänken

Publicerat: 2015-11-11   |  Leila Söderholm
Godkväll på er!

Nu har vi kommit till magen och bålens tur i vår parkbänksträning!

Det är alltid skönt att avsluta ett pass med lite magövningar. Du behöver inte ligga på marken eller smutsa ner dig för att få till bra träning utomhus. En parkbänk, sten eller mur duger väldigt bra.


Sätt dig på bänken och luta dig bakåt utan att nudda ryggstödet, nu bromsar du överkroppen genom att spänna magen. För upp knäna mot magen samtidigt som du sätter dig upp. För ut benen snett uppåt så långt ut du orkar samtidigt som du lutar dig bakåt. Vill du hålla i bänken med händerna så går det bra. Släpper du händerna så blir det jobbigare.

Gör 15 st, vila och upprepa 2 gånger till. Totalt 45 st sittande situps.

Nästa del i parkbänkserien, då gör vi hela små minipass som garanterat ger effekt!

Kram Leila