Bild: Moa Alexandersson

Stark mage

Publicerat: 2016-05-06   |  Leila Söderholm

Hoppas alla ni hade en härlig valborg och att solen sken lika härligt för alla er som här i Stockholm! Ni vet ju vid det här laget att TRX lite är av en personlig favorit för mig, möjligheterna för variation är ju oändliga! Här får ni ett pass som ni kan köra igenom ganska snabbt, men är väldigt effektiv, och jag lovar - ni kommer bli trötta!

Planka: Sätt fötterna i slingorna och ställ dig på händer eller på underarmar. Välj händer eller underarmar beroende på hur mycket du vill utmana dig själv! Stå sedan så länge du kan. Tänk på att spänna magen för att se till att ha en bra hållning genom hela övningen, då kommer denna övning att jobba med hela bålen!

– Om du vill utmana dig ytterligare testa att dra in knäna mot magen utan att flytta på överkroppen. Extremt jobbig och effektiv övning för hela magen! När du ändå har positionen redo vila lite mellan och fortsätt sedan med att göra armhävningar! Fötterna i TRX-slingorna och händerna axelbrett, utför sedan en vanlig armhävning. Det är lika viktigt att hålla bålen stadig i den här övningen.

Foto: Moa Alexandersson

Om du är osäker på hur man ska tänka på när man gör en armhävning hittar du mina tidigare tips här!

Kram kära ni!