Step up på parkbänk med Leila Söderholm Bild: Moa Alexandersson

Klara step ups i tio minuter – på en månad

Dags för en ny träningsutmaning med Leila

Vi började med en jägarvila på till slut fem sjukt jobbiga minuter.
Nästa utmaning var att efter fyra veckor klara av 20 armhävningar.
Nu höjer vi tempot. 10 minuters step ups är målet efter en månad!

Publicerad 2015-11-16 | Vardagspuls

Månadens utmaning är att efter fyra veckor kunna göra step ups på en parkbänk eller motsvarande höjd i 10 minuter. Börja med att göra 20 step ups per ben, vila lite och gör sedan andra sidan. Upprepa detta tre gånger.
Gör övningen varannan dag och öka antalet och tiden successivt efter hand. Lägg på 30 sekunder per träningstillfälle och vila varannan dag. Gör övningen så snabbt du orkar – men det är bättre att du gör det långsamt än att du inte gör det alls.
Om fyra veckor kommer du att klara detta i tio minuter – vi lovar! Och då orkar du dessutom göra alla övningarna nedan i en följd av bara farten. Nu kör vi!

Så gör du step ups på en parkbänk

 

Fler övningar du kan göra på en parkbänk:

Utfall

Öka pulsen

 Stärk dina magmuskler

Och slutligen – ett effektivt multipass