Anna Malvina gör benövningen jägarvila Bild: Anna Malvina

Häng med i höstens nya utmaning – jägarvilan

PT-Leila: Jägarvilan är även bra för din hjärna

Förra hösten drog PT-Leila igång en utmaning som gick ut på att göra en 30 dagars jägarvilla challenge och nu vill vi på Vardagspuls köra en favorit i repris. Så häng på och rivstarta hösten med en ordentlig utmaning!

Publicerad 2016-08-30 | Senast ändrad 2017-01-19 | Vardagspuls

– När du jobbar med jägarvila så är det lår, rumpa och bål som är med och kämpar för att hålla dig kvar. Jägarvila är också en mental övning, för din hjärna vill inte att du sitter där när det gör ont och benen skakar. Då är det bra att öva på att vinna över hjärnan, en riktig pannbens övning alltså, skriver Leila Söderholm i ett tidigare blogginlägg.

Anta jägarvila-utmaningen redan i dag

Utmaningen som pågår i 30 dagar går ut på att sitta i jägarvila en viss tid 5 dagar i veckan. Vi lovar att det kommer att kännas ordentligt i rumpa, lår och bål men att det kommer att kännas skönt efteråt. På köpet får du en starkare kropp och förhoppningsvis känna dig piggare.

Är en promenad lika nyttig som en joggingrunda?

Jägarvilan är dessutom en perfekt övning så här års eftersom den går att göra utomhus i den härliga sensommarluften och inomhus regniga dagar.

Så kicka igång redan i dag genom att börja följa schemat nedan.

Lycka till!