Leilas 20-minutersprogram Bild: Life by Leila.se

Maxa förbränningen på 20 minuter

Träna effektivt hemma på 20 minuter

Extremt snabb väg till hög och effektiv fettförbränning. Enkelt, snabbt och lätt. Välj mellan 3 olika nivåer. Kom igång idag! Det enda du behöver är din kropp!

Publicerad 2015-05-26 | Life by Leila.se / Vardagspuls

Det är enkelt att följa Leilas träningsprogram. Gör så här:

Ha sköna kläder, vattenflaska, en musikspelare av något slag samt tidtagning (en smartphone funkar bra) och eventuellt en stol. Välj mellan nivå 1-3 och bestäm hur många varv av övningar du ska göra. Håll det antal varv du bestämt!

Värm upp i cirka 5 minuter genom att dansa eller springa på stället till musik. Titta först igenom alla övningar och när du lärt dig övningarna sätt tajmern på 30 sekunder.

Leila spelar musik i ca 30 sekunder och repeterar övningen tills musiken tystnar. Byt övning och ha ungefär  7 sekunder mellan övningarna.

Sätt på musiken du valt och kör nästa övning.

Håll ett högt tempo, ju högre puls desto bättre effekt. Sluta inte tvärt när du är klar utan varva ner genom rörelse och stretcha ordentligt.
Nu kör vi och glöm inte att tacka din kropp för att den är så bra!

Här är alla övningar

Övning 1:
Benböj med upphopp

Övning 2:
Tricepspress

Övning 3:
Sprintsteg

Övning 4:
Burpées/upphopp

Övning 5:
Höftlyft

Övning 6:
Benspark åt sidan

Övning 7:
Armpromenad med armhävning

Övning 8:
Utfall