Lisa Beskow Hillevi Wahl Marathon-mia tjejmilen vardagspuls Bild: Privat, Vardagspuls

Möt Vardagspuls gruppledare i Tjejmilen

Lisa, Hillevi och Mia hjälper er genom milen

Vardagspuls finns på plats under årets Tjejmilen-lopp den 3 september. Förutom att dela ut t-shirts och tävla ut en härlig träningsresa finns våra löpcoacher på plats för att hjälpa dig ta dig runt hela milen – oavsett hur snabbt du tänkt springa. Möt Lisa Beskow, Hillevi Wahl och Marathon-Mia.

Publicerad 2016-08-29 | Vardagspuls

Lisa Beskow

Lisa Beskow var en av deltagarna i Vardagspuls och Springtimes träningsresa till Portugal. Hon och resten av deltagarna har hållit kontakten sedan dess, och eftersom hälften av dem ska springa Tjejmilen blir det en efterlängtad återförening. Lisa Beskow är gruppledare för Vardagspuls gå-grupp – för dig som har som mål att ta dig runt hela sträckan men utan att sikta på någon viss tid. Här kan du läsa om mer om hur du springer Tjejmilen tillsammans med Vardagspuls.

Vad kommer du att bidra med som gruppledare för Vardagspuls?
– Jag kommer att bidra med positiv energi, pepp och hejarop hela loppet igenom.

Hur laddar du upp inför Tjejmilen?
– Eftersom vardagen denna veckan är full med jobb, skolhämtning, matlagning och möten är det med mental träning och energirik mat.

När det känns som att orken tar slut, hur tänker du för att orka fortsätta?
– Då fokuserar jag på känslan som kommer spridas i min kropp när jag passerar målgången. Glädjen, stoltheten och lyckan i vad jag och min kropp klarar av.

Favoritpepp?
– Du kan, du vill och du kommer klarar det! Ta det ett steg i taget, du klarar alltid ett steg till. Samtidigt som Doris från hitta Nemo klingar i bakgrunden: ”fortsätt simma, fortsätt simma”...

Träningsmotto?
– Träning ska vara roligt och lustfyllt, då orkar du mer och du klarar så mycket mer än du tror. Alla kan, du måste bara våga.

Läs mer om Lisa Beskow

 

Hillevi Wahl

Hillevi Wahl är soffliggaren som reste sig upp och bytte sin onyttiga livsstil mot en firks och aktiv. Hon bloggar varje vecka på Vardagspuls om träning och familjeliv. I årets Tjejmilen leder hon Vardagspuls lunka-grupp – för dig som vill ta dig runt sträckan lite snabbare, men inte springa hela vägen.

Vad kommer du att bidra med som gruppledare för Vardagspuls?
– Jag kommer att finnas på plats och dela ut en massa pepp, kramar och allmänna glädjetjut. Dessutom ska jag försöka få runt en Vardagspuls-lunka-grupp med gott humör de tio härliga kilometerna. 

Hur laddar du upp inför Tjejmilen?
– Jag vilar mig i form, haha. Och springer några kilometer per dag bara, i mitt runstreak. Långsamt långsamt.

När det känns som att orken tar slut, hur tänker du för att orka fortsätta?
En kilometer i taget! Snart är det vätskekontroll! Vilken härlig kropp jag har! Vilket roligt lopp, tänk att jag springer Tjejmilen, vilken grej!

Favoritpepp?
– "Ju fortare du springer, desto fortare får du kaffe och en goodiebag!"

Träningsmotto?
– Kör på glädje. Räkna leenden, inte sekunder. 

Läs mer om Hillevi Wahl på hennes blogg

 

Marathon-Mia

Det tog Mia Thomsen fyra månader av träning innan hon orkade springa 2,5 kilometer. I dag är hon känd som Marathon-Mia, ett namn som är missvisande eftersom hon springer lopp som är betydligt längre än ett vanligt Marathon... I årets Tjejmilen leder hon Vardagspuls springa-grupp – för dig som har som mål att springa hela vägen och ta dig runt snabbt.

Vad kommer du att bidra med som gruppledare för Vardagspuls?
– Jag kommer att se till att gruppen joggar hela milen runt. Jag hjälper dig att hitta din drivkraft att fortsätta hela vägen. Du kommer få hjälp av gruppdynamiken och inte låta tankarna säga att det är jobbigt och att du ska promenera.

Hur laddar du upp inför Tjejmilen?
– Jag äter bra och i gott sällskap, laddar med resorb och ser till att de färggladaste skorna är skönt snörade!

När det känns som orken tar slut, hur tänker du för att orka fortsätta?
– Att jag springer åtminstone fram till det där trädet, gatlyktan, huset så tar jag ett nytt beslut om det verkligen är så jobbigt som jag tror nu.

Favoritpepp?
Haha, oj! Jag ropar hela tiden så det blir ett stort batteri av pepp! "Du vill! Du kan! Du orkar!"

Träningsmotto?
– Var sak har sin tid.