workout stars Rihanna Jennifer träning Bild: Jordan Strauss, Evan Agostini/TT

Hollywood-stjärnornas bästa metoder för att komma i superform

Så ser träningsveckan ut

På röda mattan och i ljuset från kamerablixtarna har de världens ögon på sig. 
Här är Hollywood-stjärnornas svettiga metoder för att hålla sig i form.

Publicerad 2015-06-16 | Vardagspuls

Sparkar ut aggressionerna

Ashley Greene, 28, skådespelerska främst känd från ”Twilight”-filmerna, gör någonting aktivt varje dag. Tre gånger i veckan blir det cirkelträning vid olika styrkestationer ihop med en tränare. Men hon har också en annan favorit: ”Kickboxning, som jag verkligen älskar. Det är den mest intensiva träningsformen, eftersom du slutar tänka och bara reagerar. Ett jättebra sätt att få ut sina aggressioner” säger hon till Health.com. Dessutom ingår långa promenader i träningsveckan, berättar hon.

Gillar att blanda in dans

Skådespelerskan Kirsten Dunst, 33, går på olika träningsklasser med sina kompisar. Kombinationen att svettas och skratta ihop med vännerna till hög popmusik är favoriten. ”Jag har testat piloxing (en mix av pilates, boxning och dans, reds anm) och cardio barre (dansträning reds anm). Jag gillar dansbaserad träning, det formar verkligen min kropp eftersom man tränar det i 1,5 timme” säger hon till Hello magazine.

Håller igång nästan varje dag

Filmstjärnan Jennifer Aniston, 46, har gjort träningen till en daglig rutin. ”Jag tränar nästan varje dag, åtminstone fem eller sex dagar i veckan. Jag tränar kondition i 40 minuter; spinning, löpning, på crosstrainern eller en kombination av alla tre. Jag tränar pilates en gång i veckan och yoga tre gånger i veckan. Jag försöker att blanda upp det” säger hon till InStyle magazine.

Använder kroppen som motstånd

Skådespelerskan Julia Roberts, 47, håller i gång fem gånger i veckan, 90 minuter i taget, avslöjar hennes tränare Kathy Kaehler för tidningen Elle. ”Varje pass inleds med 20–40 minuter aerobics eller annan konditionsträning. Sedan är det 20–40 minuter av styrketräning. Formeln lyder 3 gånger 15 av följande: situps, plankan (håll i 1 minut), squats, utfall och olika varianter av crunches.”

Öser på med konditionsträning

Sångerskan Rihanna, 27, höjer pulsen fem dagar i veckan, berättar hennes tränare Ary Nunez för Grazia magazine. Hon springer på löpband och tränar med hög belastning på crosstrainern. Annan konditionsträning inkluderar jumping jacks (hoppa ut i bredbent stående och dra armarna upp över huvudet. Hoppa tillbaka till utgångsläget, i ett jämnt flöde reds anm), jogga på stället, hoppa hopprep och cykla på träningscykel. ”Dansträning är en annan favorit” säger Ary Nunez.

Röjer i cirkelträning

För att komma i form för filmer som ”Avengers”- och ”Iron man”-uppföljarna har filmstjärnan Scarlett Johansson, 30, satsat på gymträning och cirkelträning, enligt tränaren Bobby Strom. Ett pass inkluderar squats, utfall, chins (häv dig upp på stång reds anm), armhävningar, stå i plankan och lyft/sving med kettlebells. Hon använder även sin egen vikt som motstånd med trendiga redskapet TRX.