Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Hillevi Wahl bloggar om ett aktivt liv
Hillevi Wahl

Hillevi Wahl är journalist, författare, föreläsare, hälsoinspiratör – och tokig i att träna. Men innan Hillevi fyllde 45 hade hon inte tränat alls.

Camilla och Gunnar Bild: Gunnar Johansson

5 snabba med Gunnar

Publicerat: 2015-11-05   |  Hillevi Wahl
  1. Hej Gunnar! Du har nyss kommit hem från ett militärträningspass i höstmörkret. Hur var det?
    Jättekul! I dag var det Robin, 26, som ledde passet och han har alltid bra och väldigt tydliga genomgångar så man vet vad som väntar.
  2. Vad fick ni göra?
    Första delen handlade om att jobba upp puls och flås. Vi fick superspringa i trappor, upp och ner, olika brottningsövningar med kamrat samt benpress på mage med kamrat som tryckte emot benen. Blev bra puls på alla de grejerna. Mellan övningarna var det också mycket situps i intervall om 20 + 20 + 5. Den andra delen handlade om armar och bröst. Då återkom en gammal favorit från Sällskapresan där man står med utsträckta armar och sen sakta börjar rotera dem framåt för att sen köra bakåt. Efter det är det dags för en kamrat bakom att hålla emot armarna när man ska lyfta dem från sidan och rakt ut. Och på nervägen ska man själv hålla emot. Vid femton stycken känns det rejält i armarna.
  3. Hur går det med träningen, blir du något starkare?
    Jag klarar fler situps i dag än när jag började. Då var jag kanske färdig för att packa ihop efter åtta men nu kan jag köra 20 + 20 + 5 innan jag når samma utmattning.
  4. Har du blivit modigare?
    Lite, men en del övningar som kräver att man ska lita på varandra kan vara lite läskiga. Det är inte ofta de dyker upp men när de gör det så vill jag gärna vara säker på att jag verkligen har förstått allt. Innan jag t ex lägger mig på rygg över en parkbänk för att luta mig ut över kanten med en kamrat sittande över mina ben. Då krävs mycket mod och att man släpper tanken på att det kommer gå åt skogen, för det gör det verkligen inte, man grejar det.
  5. Handen på hjärtat, kan verkligen alla träna militärträning?
    Absolut! Det fungerar för alla. Och är det någon speciell övning som man inte kan göra på grund av ett krånglande knä eller en axel som inte mår bra så går det alltid att variera övningen så att det fungerar för just dig. Ledarna är alltid lyhörda och snabba på att anpassa. För alla kan vara med.