Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Hillevi Wahl bloggar om ett aktivt liv
Hillevi Wahl

Hillevi Wahl är journalist, författare, föreläsare, hälsoinspiratör – och tokig i att träna. Men innan Hillevi fyllde 45 hade hon inte tränat alls.

50 lopp på ett år – hur gör jag? Bild: Hillevi Wahl

50 lopp på ett år – hur gör jag?

Publicerat: 2015-02-03   |  Hillevi Wahl
Kategori: Hälsa

Har du något löparprogram, frågade kollegan Mårre?
Löparprogram och löparprogram, jag typ springer bara, tänker jag.

Men det är såklart inte hela sanningen. Mitt löparprogram låter så här:
Det ska vara så larvigt lätt så du knappt kan bärga dig tills du får gå ut och springa igen.

Det tipset fick jag av Marathon-Mia, Maria Thomsen, som jag tränar militärträning tillsammans med. Hon är numera ultralöpare, alltså hon springer hur långt som helst.
Hon har coachat oss nybörjare i löpteknik, men framför allt har hon betonat vikten av att springa på glädje. Glädje, glädje, glädje!
Har du inte sprungit på ett tag så är det ren idioti att gå ut och springa milen direkt
Du kommer garanterat få ont och inte vilja gå ut igen två dagar senare. Men om du springer två kilometer första gången, då kanske det känns sådär larvigt lätt.
Och då är det jättelätt att gå ut två dagar senare och springa två till, eller kanske rentav tre. Sedan kan man öka en kilometer i veckan, så länge det känns bra.

Trixet tror jag också är att springa extremt långsamt i början, så att man nästan frustar som en häst i startfållan efter att få springa lite fortare ibland. 

En bra vecka kan se ut så här för mig: 
Måndag kväll: Militärträning utomhus 75 minuter. 
Tisdag förmiddag: Simning 60 minuter. 
Onsdag kväll: Militärträning 75 minuter. 
Torsdag: Löpning 5-10 km, beroende på humör och dagsform. 
Fredag: Vila. 
Helgen: Lopp! 

Sedan har jag såklart dåliga veckor också.
Det kommer jag med all säkerhet att blogga om framöver, när barnen blir sjuka och ingenting blev som man hade tänkt.
Mitt hemmasnickrade löparprogram handlar som ni ser, om att ta hand om hela kroppen. Min underbara kropp är trots allt snart 50 år, och lite skavanker här och där får man räkna med.
Ska man göra en sådan här liten galen grej som att springa #50-lopp så är det extra viktigt att bygga upp leder och småmuskler genom simning och militärträning.
Och behålla glädjen och variationen i träningen.
Åka pulka smäller också ganska högt! 

/Hillevi