Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Hillevi Wahl bloggar om ett aktivt liv
Hillevi Wahl

Hillevi Wahl är journalist, författare, föreläsare, hälsoinspiratör – och tokig i att träna. Men innan Hillevi fyllde 45 hade hon inte tränat alls.

På lördag blir det härligt ljusfyrverkeri på Winterrun Stockholm. En extra kick i vintermörkret. Bild: Winterrun

Har du tappat sugen? Här är mina 5 bästa tips!

Publicerat: 2016-01-29   |  Hillevi Wahl

”Jag har tappat sugen lite”, sa en kompis idag. ”Jag har inte sprungit på flera månader.”
Hon suckade och pratade om mig och andra med ord som ”ni som springer”.
Till saken hör att hon är en av de mest entusiastiska löpare jag vet. När hon springer. Hon har fått igång ett halvt regemente, i vänkretsen, att springa lopp.

Men ibland vill kroppen ta en paus. Jag är precis likadan. För det var så det började, vårt samtal, den här blåsiga vinterkvällen.
Jag sa att jag skulle springa Winterrun genom Skansen, med eldshower och ljuseffekter.
”Det kommer att bli så häftigt!”, sa jag och tillade, lite ursäktande, att det kommer att gå långsamt, för jag har nästan inte sprungit något alls på flera månader.
”Men när man någon gång springer då blir man så himla glad över att märka att man fortfarande kan!”.
”Ja!”, sa hon ivrigt. ”När man känner att man håller den där lägstanivån i alla fall.”

Det viktigaste är att man plussar på sig själv för allt man faktiskt gör, som är bra. Som att gå till gymet eller gå långpromenader eller åker skidor. All rörelse är jättebra, alla motion är toppen. Alla styrkeövningar är high five. Speciellt på vintern. Jag tror att kroppen signalerar till de flesta av oss att vintermånaderna är uppbyggnadens säsong. Det är nu man bygger upp kroppen så man är i kanonform resten av året när man slipper alla lager med kläder, känner sig lätt på foten och har massor av spring i benen.

Gör mer av det som gör dig glad! Det är mitt allra bästa råd till alla tappade sugar därute. Testa en massa nya motionsformer om din gamla känns tråkig. Variera, variera, variera!
Min PT har skrivit att jag ska dansa järnet mellan varje styrkeövning. Vilket underbart tips! Bara det gör ju att man längtar efter nästa repetition.

Här är mina bästa tips till alla tappade sugar därute:

  1. Gör mer av det som gör dig glad.
  2. Plussa på dig själv för allt som du faktiskt gör.
  3. Våga provspringa ibland – så du märker att du fortfarande kan.
  4. Tillåt dig själv att ta det lugnt och bygga upp kroppen.
  5. Dansa mer och oftare!