Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Hillevi Wahl bloggar om ett aktivt liv
Hillevi Wahl

Hillevi Wahl är journalist, författare, föreläsare, hälsoinspiratör – och tokig i att träna. Men innan Hillevi fyllde 45 hade hon inte tränat alls.

Nystart Bild:

Nystart – med ett fint brev från en läsare

Publicerat: 2016-03-05   |  Hillevi Wahl

Efter tre veckors influensa är man inte så tuff. Första veckan var det Feberchocken. Då kunde jag knappt stå på benen. Andra veckan hade jag Astmachocken. Då var luftvägarna helt igenmurade och andningen var svårt ansträngd. Jag blev yr bara jag skulle runt huset med jycken. På nätterna fick jag sova sittandes och tankade astmaspray som en skakig missbrukare. Kippade efter luft. Misströstade. Tredje veckan var det så dags för Snorchocken. Den var åtminstone rejäl. Jag nös och snöt mig så hunden tog skydd och datorerna startades i andra rummet. Mitt i natten.

Men i dag. I morse vaknade jag för första gången på tre veckor och såg ljuset. Orken var tillbaka. Inte som för tre veckor sedan, uppenbarligen. Men jag kunde stå på benen, jag kunde andas och den värsta snordramatiken hade försvunnit.

Detta måste firas. Jag måste aktivera mitt träningskort på Friskis! Jag drog på mig träningskläderna och gick ut hårt med ett Familjepass med Lykke och hennes kompis Estelle, och när jag hade mer krafter kvar körde jag ett extrapass på gymet. Dubbelpass! Jag blev så glad att kroppen funkade.
Ändå kände mig lite skruttig på vägen hem. Funderade på hur i jösse namn jag ska klara av att springa det där Provloppet inför Åda Wild Boarloppet om bara några veckor. En mil i tuff terräng.

Då får jag det här meddelandet på Facebook:
Hej Hillevi!
Jag vill bara säga tack för pepp på distans. Jag har också varit sjuk men är igång igen och har ett lopp i morgon, 13 km terräng. Jag kommer inte kunna "gå för fullt" och började fundera på att strunta i det. Men så tänkte jag på dig och dina 50 lopp och ditt leende från alla loppbilderna. Och jag tänkte att jag vågar! Jag vågar springa lopp fast jag inte är på topp. I morgon ska jag tänka på dig när jag springer. Så tack!
/E.”

Wow. Sådana mail är så oerhört sköna att få när man känner sig lite hängig. För det är ju så det är: Det är inte bara vad jag förmår att åstadkomma i dag som är viktigt, utan vad jag gjorde i går, i förra veckan, för en månad sedan och kanske förra året. Allt bra vi gör samlas ihop till en stor bra-klump. Lite i taget. Dagen i dag är bara det yttersta skiktet av vem vi är och vad vi har åstadkommit.
Rätt vad det är kommer någon att stanna dig på gatan och säga tack. Någon kommer att säga att det betyder något viktigt. De där glada tillropen, komplimangen, den öppna frågan. Det vänliga leendet. De peppande orden under loppet.
Det betyder något.

Så jag klappar lite extra på min icke-i-toppform-kropp och säger snälla ord till den. Jag har skrivit det förr: Man vet aldrig vilken kropp man får med sig ut i löpspåret eller till träningspasset. Man får jobba med den kroppen som man har. Dagens kropp. Starta där man är och göra vad man kan. Det är vackert så.