Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Leila Söderholm vardagspuls blogg
Leila Söderholm

Leila Söderholm är hälsoinspiratör och personlig tränare. Här bjuder hon på sina bästa knep för att få in träning i vardagen.

stel, muskler, foam rulle, massage, leila söderholm Bild: Moa Alexandersson

Går du runt och har ont någonstans? Lösningen finns här!

Publicerat: 2016-09-06   |  Leila Söderholm
Går du runt och har ont någonstans? Eller känner dig väldigt stel i vissa muskler, då kan självmassage vara en väldigt god idé.

Det ger enormt stor effekt och hjälper musklerna med bättre cirkulation, att bli mjukare, mer följsamma. Runt musklerna sitter bindväv som också får sig en genomkörare när du masserar med yogarulle. Bindväven sammanlänkar våra muskler i stråk som samarbetar. Det är alltså inte bara musklerna som påverkas utan bindväven är enormt viktigt för vår funktion.

Tänker du nu kanske att det är många timmars upprepande massage som gäller? Då är det en god nyhet att du inte behöver hålla på så länge. Korta pass gör underverk!

Investera i en massagerulle, foamroller eller triggerpoint roll, det finns många olika namn. Du hittar dem i de flesta sportaffärer och t o m på de stora billighets kedjorna, vill du beställa på nätet kommer du att hitta många olika märken. Kolla extra att det märket har bra hållbarhet, du ska lägga hela din kroppstyngd på den så det gäller att den här stabil och behåller sin runda form. De mjukare masserar inte lika hårt, är du känslig för smärta så kan det vara idé att börja med en mjukare. 

När du sen börjar massera dig själv så tänker du så här:

  • Andas med djupa andetag och låt varje utandning föra med sig mer avslappning rulla långsamt, du ska riktigt känna hur du knådar muskler och bindväv.
  • Slappna av i området som du masserar och gör det för ont så ligg kvar en stund med ett tryck på det onda området, det hjälper också.
  • Gör det för ont så kommer du inte att kunna slappna av och då drar musklerna reflexmässigt ihop sig, vilket gör att du inte kommer åt den fantastiska massagen.

Massera varje dag, så ska du få se en stor förändring!

 

 

Vi börjar med att massera benen:

  • Rulla långsamt fram och tillbaka i ca 30 sekunder eller 10 gånger över musklerna.
  • Byt position så att du känner att du får med hela låret genom att vinkla dig lite.
  • Börja med framsida lår och slutför dem innan du börjar med vaderna.

Lycka till! 

Kram Leila

Leila löpträning sensommar Bild: Moa Alexandersson

Löpträning – perfekt på sensommaren

Publicerat: 2016-08-28   |  Leila Söderholm

Hej!

Vilken tid tycker ni är bäst att löpa på? Jag gillar sensommaren, luften är frisk och träden är fortfarande gröna. Så än finns det tid att vänja kroppen att träna utomhus, för det kan man ju göra året runt. Även att värmen inom hus kanske lockar mer än mörker och kyla. Men det finns så mycket fördelar med att träna utomhus, dels att du får mängder av frisk luft men även att du får använda din fantasi och komma på roliga övningar att göra längs din löprunda!

Börja redan nu ställa dig in på att träna utomhus så blir det lättare även när hösten och vintern börjar närma sig!

semestaer, sommar, sommarträning, utan redskap, vardagspuls, leila söderholm, core Bild: Moa Alexandersson

5 riktigt effektiva coreövningar

Publicerat: 2016-08-26   |  Leila Söderholm

Hej på er,

Tidigare samlade jag ihop mina favoriter från benträning utan redskap. Här kommer sommarens core-tips. Det viktigaste med träningen är inte att lyfta tyngst eller springa snabbast. Det handlar om ditt välbehag och goda rutiner i livet – i ditt liv.

Så om du under semestern har fått in bra rutiner med morgonpromenader, utmaningar med barnen eller att köra något (eller alla?!) core-passen nedan roterande under veckorna så uppmanar jag dig att fortsätta nu under hösten också! Tänk så stark du kommer bli och hur bra du kommer må nästa sommar om du håller i detta!

I början av sommaren fick ni tre core-pass att skriva ut och sätta på kylskåpet eller printa och ha i mobilen. Missa de du dessa så kommer länkar till dem här:

Corepass 1

Corepass 2

Corepass 3

Två andra övningar som jag tipsat om under sommaren är dessa två favoriter som båda två kräver mycket av dina core muskler, stora som små och utmanar nya muskler som man sällan använder!

Stjärnan

Utmanande armhävning

Kör hårt kära ni!

Kram Leila

Tidigare inlägg