Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Sofia Ekblom
Sofia gör en klassiker

Namn: Sofia Ekblom 
Familj: Gift med Jörgen, tre barn – Tuva 11 år, Max 9 år, Stella 5 år
Ålder:  35 år

I första säsongen av Vardagspuls, fick Sofia Ekblom hjälp att komma igång med bra mat och träning. Det hela avslutades med att Sofia sprang vårruset – helt otänkbart bara några månader tidigare. Nu har Sofia fått blodad tand och ska göra en tjejklassiker. Följ hennes resa här i bloggen!

Gör till vardags: Driver en egen redovisningsbyrå.
Tittar på: TV-serier i sträck. När jag väl tittar vill jag se många avsnitt i följd. Har äntligen hittat till True Detective så just nu är jag fast i Louisiana
Lyssnar på: Är en succer för 90-tals pop. Musik som man blir glad av och gärna med löjligt enkla texter.
Vanligaste vardagsmiddagen: Varannan vecka ett ihop-plock av det som finns i kylen och varannan vecka en hemkörd matkasse. Skönt när någon annan tänker ut en hälsosam matsedel och kör hem matvarorna.
Får positivt hög puls i vardagen av: En lång skön galopptur på hästryggen
Får negativt hög puls i vardagen av: När jag har varit en tidsoptimist och inser att timmarna inte räcker till för det jag vill göra och det jag vill leverera .

springer joggar löpning Bild: Johnér

Intervallträning med Gunnar

Publicerat: 2015-09-21   |  Sofia gör en klassiker

Dags att träffa Gunnar igen. När jag kom fram till dagens träning stod han och sken som en sol och sa ”Målet med dagens träning är inte att orka hela vägen utan att du ska bli supertrött!”. Underbart…

Upplägget var intervallträning. Två varv runt spåret skulle motsvara 6*330 m som skulle springas i 7 min/km per intervall. Detta tempo skulle vara 2 min snabbare än mitt planerade tävlingstempo eftersom mitt mål är att komma under 1:30 på Lidingöloppet, dvs 9 min/km.

Lätt uppvärmning runt halva spåret och jag var redan trött… Ja, ja, bara att bita i och köra första intervallen. Jag bad Gunnar hålla tempot för ärligt talat så har jag ingen aning om hur fort jag ska springa för att hålla 7 km/h. Han förvarnade mig om att det skulle bli högre tempo än vad jag var van vid så jag sprang på. Det visade sig att jag sprang första intervallen på 5:30 tempo så det gick betydligt snabbare än planerat. Efter vila och uppmuntran tog vi tag i andra intervallen, betydligt backigare än den första. Igen så höll jag ett betydligt snabbare tempo och även den tredje med samma resultat. Vid det här laget kände jag hur självförtroendet stärktes och trots att jag var helt slut efter varje intervall så höll jag ihop hela vägen. Till och med den sista intervallen kände jag att jag hade lite krafter kvar i slutet så jag tryckte på det sista jag hade. Pulsen låg på 182 efter målgång vilket gjorde Gunnar mycket nöjd. Jag får nog lära mig lite mer om puls för ärligt talat så säger det mig inte så mycket… Totalt sprang jag alla intervaller på 5:30-5:45 tempo vilket såklart boostade självförtroendet!

Vi avslutade passet med några olika styrkeövningar för ben och rumpa som tydligen skulle ge mig mer spänst och klipp i steget – vi får väl se hur det blir med den saken…

 Efter passet fick jag behandling av en gammal senskada som jag har haft i tån. Inte varje dag som man får akupunktur ute i det fria. Hoppas verkligen att även detta kan hjälpa mig att få ett lättare löpsteg om inte foten krånglar!