Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

frukt äpple mellanmål Bild: Johnér Bildbyrå

Tips på proteinrika mellanmål som bränner fett

Smarta listan som räddar din dag

Blodsockret dyker på eftermiddagen och du sträcker dig efter – vad? Det du äter mellan måltider kan vara en stor bov när vågnålen rör sig uppåt. Men det finns bra lösningar. Här är 5 smarta mellanmål som som både håller dig mätt och kickstartar din förbränning.

Publicerad 2015-04-30 | Senast ändrad 2016-07-28 | Vardagspuls

Ett äpple och en mjölkshake

Nästan vilken frukt som helst funkar fint här, och det är klokt att matcha den med en bra proteinkälla. Till skillnad från kolhydrater, som kroppen förbrukar snabbt, håller protein din energinivå uppe i flera timmar. Ett bra förslag här är en proteinrik mjölkshake på lättmjölk och ett stort äpple. Det ger dig cirka 8–10 gram protein och 5 gram fiber, och är dessutom kalorisnålt.



Kesofylld avokado

Vill du ha ett krämigt, kalorisnålt och mättande mellanmål är det här lysande. Gräv ur hälften av en avokadohalva och fyll den tomma halvan med två stora skedar cottage cheese med lägre fetthalt. Det här mellanmålet ger dig cirka 8–10 gram protein och 7 gram fiber, och som bonus: du slipper diska en tallrik. Och visste du att det nyttigaste på avokadon är det du brukar kasta?



En nyttig smoothie

Experimentera med smoothies och hitta din bästa blandning! Här kan du ösa på med nyttigheter. Det är också smart att förbereda den hemma på morgonen och ha den stående i jobbkylen för när hungern slår till. Här hittar du ett recept på spenatsmoothie och här är dietistens aroniasmoothie.
Dina hemmagjorda smoothies blir än mer mättande om du tillsätter exempelvis lättyoghurt, som är en bra proteinkälla.



Gröna bönor

En skål edamamebönor, eller kokta sojabönor, innehåller 17 gram protein och 8 gram fiber, och är ytterst kalorisnålt. Serveras varma eller kalla, som de är eller med en gnutta flingsalt. Gott och nyttigt liksom andra gröna supergrönsaker.



Proteinbars

Proteinbars kan vara suveräna mellanmål, men de kan också vara riktiga sockerbomber. Här handlar det om att läsa innehållsförteckningar. Leta efter bars som innehåller 200 kcal eller mindre. En finfin variant är också att göra sina egna bars av ingredienser som nötter, proteinpulver, kakao och honung, så att du har en hel laddning klar för en vecka eller en månad. Här hittar du recept på slanka bars.

Källa: Health.com