Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Det finns lata sätt att bränna fett på Bild: Johnér

7 riktigt lata sätt att bränna fett

Att komma i form behöver inte handla om att slita på gymmet och pressa kroppen med tuffa dieter. Små saker gör stor skillnad – här följer sju smarta knep som du kan göra till en del av din vardag.

Publicerad 2015-04-08 | Senast ändrad 2017-02-06 | Vardagspuls

 

1. Smutta java

Koffein ökar förbränningen i upp till tre timmar, gör att du orkar mer och längre samt förbättrar resultatet av din träning. Om du inte gillar kaffe – drick te.

Dryckerna som maxar din träning

 

2. Håll balansen

Byt ut din skrivbordsstol mot en balansboll. Ett busenkelt sätt att bränna fler kalorier än du gör när du sitter på vanligt vis – dessutom ökar stabiliteten i kroppen.

3. Mini-LCHF

Skippa kolhydraterna två dagar i veckan istället för att skippa dem helt. Du kommer gissningsvis kunna hålla din nya koststil längre än de som kör hel-LCHF – och samtidigt öka förbränningen.

 

4. Hitta lugnet

Använd dig av meditation och mindfulness om du behöver komma ner i varv. En studie visar att lugna kvinnor förbränner cirka 104 kcal mer per dag än stressade.

 

 5. Kort och intensivt

Ett träningspass så kort som 10 minuter ökar förbränningen i upp till en timme efteråt. Därför kan det vara bra att få in många korta pass istället för att fokusera på de långa som du kanske ändå bara får in ett par gånger i månaden.

Därför ska du satsa på många kortare träningspass


6. Tugga i stället för att småäta

Ta ett sockerfritt tuggummi istället för att småäta godis och andra onyttigheter. Både din kroppsform och dina tänder kommer att tacka dig.

 

7. Stå upp!

Har du ett stillasittande skrivbordsjobb? Om ditt skrivbord är höjbart – tveka inte. När du står upp vid skrivbordet aktiveras musklerna i benen och ryggen. Och du förbrukar tre gånger så mycket energi som när du sitter ner. 

Källor: Womens Health Magazine, Hemmets journal, Ta kontroll över ditt ätande med mindful eating