Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Kvinna gör plankan Bild: Mostphotos

PT-Leila visar de 4 bästa övningarna för en stark mage

Leilas effektiva magcirkel

En stark bål är viktigt för en hälsosam och smärtfri kropp. Här guidar vår egen PT-Leila dig igenom en riktigt effektiv och rolig magcirkel som bara tar sju minuter. Kör igång redan i dag!

Publicerad 2017-06-12 | Senast ändrad 2018-05-07 | Leila Söderholm

Ge dig själv och din bål lite extra kärlek och styrka fram till semestern och under sommaren. Magen skyddar våra inre organ och gör det möjligt för kroppen att både luta åt sidan och rotera. Sträva efter att få en stark bål som bär oss genom livet. En stark mage avlastar ryggen och hjälper oss vid utmaningar i vardagen.För att få bra resultat så krävs det att musklerna tröttas ut rejält. Då svarar kroppen genom att göra musklerna starkare. Variera genom att göra olika magövningar så att vi tränar de djupa transversa magmusklerna, de sneda och de raka. Tricket är att upprepa övningen tills du är helt slut i musklerna. Gärna i en cirkel där vi byter till en ny övning varje gång och så upprepar vi cirkeln i flera varv.

Tävla mot dig själv

Att träna på tid eller på antal är två bra sätt att träna enkelt och effektivt. När vi tränar på tid så går det att tävla mot sig själv, genom att försöka öka antalet genomförda repetitioner varje träningspass. Skriv ner hur många varv du hann på angiven tid. Vid träning på antal varv så kan det vara kul att notera hur lång tid det tog för att försöka förbättra tiden varje gång passet tränas. 

Magcirkel – gör så här

På tid: Sätt en timer på 7 minuter och gör övningar efter varandra tills tiden är slut.
Antal varv: Gör 4 varv av övningarna nedan, ingen vila utan på nästa direkt. 

  1. Knäkick = Stå i plankposition, spänn hela kroppen och för höger knä mot höger armbåge. Byt ben varje gång och sträva efter att hålla kroppen så still som möjligt.
  2. Ta på tårna = Lyft rumpan och överkroppen sträva efter att sträcka dig upp så högt som möjligt och försöka nudda tårna.
  3. Rumplyft = Placera höger fot under vänster knä, lyft rumpan så högt du kan. Byt ben efter 10 stycken, sträva efter att lyfta rumpan så högt som möjligt.
  4. Planka till peak: Stå i plankposition på underarmarna, pressa upp rumpan mot taket så högt som möjligt, sänk långsamt tillbaka igen. Dra in naveln mot ryggraden och spänn hela magen.

Lycka till!

Kram/Leila