Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Crosstrainer misstag Bild: Johnér

5 misstag du gör på crosstrainern

Gör om, gör rätt – missa inte det här i gymmet

Siktet inställt på ett svettigt pass på crosstrainern?
Det är ett populärt redskap eftersom det jobbar igenom hela kroppen.
Men gör inte de här klassiska misstagen.

Publicerad 2015-06-17 | Senast ändrad 2018-02-12 | Vardagspuls

1. Noll motstånd

Meter-räknaren rusar och du puffar på utan problem. Men om du har glömt att ställa in motstånd så får du inte ut särskilt mycket av träningen, säger New York-baserade personlige tränaren Röbynn Europe till Prevention.com. Tipset lyder: Ställ in motståndet så att du får anstränga dig lite för att hålla dig i rörelse, och håll på tills du känner att du gett allt du kan. ”Det ska kännas som att du inte hade orkat fem minuter till när du är klar” säger Robynn Europe.

2. Du skippar informationen

De flesta crosstrainers är inställda på vikten för en person som väger cirka 70 kilo, och kalorimätaren räknar därefter. Ställer du inte in dina uppgifter så räknar den alltså fel. Ta en minut och ange rätt information innan du börjar ditt pass. Sikta på att ha gjort av med 100 kalorier var 10:e minut.

3. Du kör på i samma riktning

När Anna trampade baklänges på crosstrainern i humorserien ”Solsidan” blev hon omedelbart hånad av Mickan. Men faktum är att Annas träningsinstinkter var helt rätt ute. Du tjänar på att byta riktning på crosstrainern ibland, slår Röbynn Europe fast. Det påverkar nämligen vilka muskelgrupper som får jobba hårdast. Framåt: framsida lår får arbeta. Bakåt: knäsenorna och rumpan får en omgång.

4. Du ”stänger av” tårna

Ett vanligt misstag på crosstrainern är att lägga för stor belastning på dina tår när du kliver. Det kan få dina fötter att domna av, vilket gör att du slutar träna mycket tidigare än du annars skulle ha gjort. Se till att sätta i hälen när du trampar ner!

Har du drabbats av höstdepression?

5. Du låter inte överkroppen jobba

Många missar att ta i med överkroppen på crosstrainern. Det enklaste sättet att se till att fördela träningen jämnt är att köra i intervaller och byta var femte minut. Kör 5 minuter när du tar i extra mycket med armarna och hela överkroppen, sedan 5 minuter när du tar i extra mycket med benen, och så vidare.

Källa: Prevention.com