Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

72 löpartävlingar och lopp Bild: Vårruset

72 lopp att längta till 2017

Boka in ett lopp i kvartalet – och bota din inre latmask

Ibland blir det inte som man har tänkt sig. Speciellt inte i december. Har du, som jag, haft de godaste av intentioner att träna varje dag och hålla nere på socker? Ha en sådär härligt hälsosam december?
Ja, det låter ju fint och bra.
Men, handen på hjärtat, hur har det gått för dig? För mig har det faktiskt gått käpprätt åt skogen.

Publicerad 2016-12-12 | Senast ändrad 2017-01-24 | Hillevi Wahl

Det har alltså gått åt skogen med både träningen och det sockerfria. Jag får vara glad för de få gånger jag hinner träna mellan läxläsning, deadlines och olika julfiranden. Samt allmän lussebulleätning.

Ska jag berätta en hemlighet? Jag är lite lat. I grund och botten. Och något motvillig till träning. Fortfarande. Fast jag vet hur bra jag kommer att må efteråt. Min hjärna har så svårt för att ta in det där diffusa ”må bra”. Det är liksom icke mätbart.
”Vadå, jag mår väl bra redan”, säger min hjärna efter en lussebulle.
”Efter omständigheterna i alla fall”, lägger hjärnan till när sockret lagt sig.

9 bra anledningar att löpträna

Men vet ni vad som garanterat alltid funkar på mig och min inre latmask? Loppskräcken.
”Herregud, jag har tydligen anmält mig till ett multisportlopp om ett par månader!”, kommer min hjärna plötsligt på mitt i pepparkakskoman.
”Och då kommer jag ju typ att dö om jag inte tränar!”
Väldigt bra spark i baken. Och en lätt spark i hjärnan.

Jag älskar lopp. Inte bara för den där spark-i-baken-grejen. Utan lika mycket för goodiebagarna och medaljerna och stämningen runt omkring. Jag brukar säga att loppen är vår tids rockkonserter eller musikfestivaler. Med musik och dans och glada människor som samlas och har kul ihop.

Numera har jag med mig hela familjen på de lopp som går. Så de också får ta del av allt det härliga. Och springa och cykla med, när vi får till logistiken.
Detta är alltså ett jultips från min inre latmask till din: Boka in några lopp till dig själv 2017. Minst ett i kvartalet. Då hinner man inte lata till sig alltför mycket mellan varven. Och ge gärna bort startplatser i julklapp. Bästa grejen!

Därför är vi människor lata av naturen

Jag bad mina löparkompisar om tips på riktigt bra och roliga och vackra lopp. Gärna lite annorlunda och utmanande.
Här är våra bästa tips inför det nya året. Varsågoda, 72 lopp att längta till 2017!

Januari

  • Winter Run Göteborg och Stockholm
  • Bocksten Night Trail Run Åkulla

Februari

  • Höga kusten wintertrail
  • Winter Cross Tomelilla
  • Winter Run Oslo och Bergen

Mars

  • Stockholm Tunnel Run Citybanan
  • Två sjöar runt, Sundbyberg
  • Edsvidleden trailrun, Trollhättan

April

  • Premiärmilen
  • Österlen Spring Trail
  • Åda Wild Boar
  • Höganäs halvmaraton
  • Eco Trail Österlen
  • Bootcamp Challege Stenungssund
  • Womens Health Halfmarathon
  • Budapest Halvmarathon

Maj

  • Vårruset
  • Blodomloppet
  • Eksjö Stadslopp
  • Köpenhamn Marathon
  • Wings for life
  • St Hans Extreme Lund
  • Göteborgsvarvet
  • Sthlm Trail Run
  • Lidingöloppet Ultramarathon
  • Soteleden Terräng Marathon
  • Utö Swinrun
  • Irontrial Kristinehamn

Juni

  • EcoTtrail Stockholm
  • Satsjöbaden Triathlon Sprint
  • Borås Triathlon Halv Ironman
  • Uppsala Thriathlon
  • Gothemburg Triathlon
  • Jättelångt Roslagen
  • Orsakajten

Juli

  • Hornsjön runt, Öland
  • Kolmorden trail
  • Ljusbodarna fäbodtrail
  • Vansbro Triathlon
  • Göta Kanal Thriathlon
  • Östmarks Triathlon
  • Ironman Jönköping
  • Kilian Classik, Franska Pyrenéerna
  • Brixen Dolomiterna Marathon

Augusti

  • AIM Challegen, Lindvallen
  • Midnattsloppet
  • Blodomloppet
  • Glädjeruset
  • Malmö Thriathlon
  • Ultravasan
  • Björkliden Arctic Mountain Marathon
  • Axa Fjällmarathon
  • Bagheera Maraton i Sälen
  • Tromsö Sky Race
  • Stockholm Triathlon
  • Vretstorps Thriathlon
  • Mora Thriathlon
  • Dalarö Thriathlon Light
  • Ironman Kalmar

September

  • Höga kusten trail
  • Icebug Xperience
  • Helsingborg Marathon
  • Tjejmilen
  • Tjurruset
  • Helsinki Midnight Run
  • Stockholm Halvmarathon
  • Berlin Marathon

Oktober

  • Mental Health run
  • Gotlands Ultramarathon

November

  • Kullamannen trail
  • Österlen lyser

December

  • Sylvesterloppet