Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

tjejer Bild: Johnér

Så gör du din egen träningsresa

Träningsexperten: ”Gör ett schema innan ni åker”

Träningsresor i all ära. Men för den som inte har möjlighet att lägga flera tusenlappar på en vecka utomlands för att träna finns det massor av härliga budgetalternativ. Vår träningsexpert Leila Söderholm tipsar.

Publicerad 2015-10-09 | Senast ändrad 2017-01-18 | Vardagspuls

MER: Vad kostar det att springa ett lopp utomlands?

På senare år har träningsresorna ökat explosionsartat. De tar en allt större del av marknanden hos de stora charterbolagen och det poppar upp allt fler bolag som specialiserar sig på just semesterträning.

Men det är inte nödvändigt att sälla sig till de arrangerade resorna eller att ens åka utomlands. Dra ihop tjejgänget, gör egna träningscheman och åk ut på landet en helg eller en vecka. Här ger Leila Söderholm sina bästa tips och träningscheman.

1. Om ni åker till medelhavsområdet: Bo i närheten av berg och vandra på de många vandringsleder som finns. Det är både jobbigt, otroligt vackert och en unik upplevelse.

2. Gillar ni inte vandring? Hyr cyklar i närområdet och gör en rutt på tre timmar varje dag som ni ska utforska. Garanterat roligt, bra för formen och mysigt!

Gör ett schema innan ni åker och bestäm vad ni ska göra varje dag (se exempel i faktaruta nedan).

Träna varje morgon. Välj 4 olika övningar och gör 10 av varje om och om igen tills tiden är slut.

Bra övningar:

Benböj

Triceps

Utfall

Upphopp

Armhävningar

Tips: Välj hotell med gym och pool. Gör ett litet Triathlon varje dag där du simmar en viss tid och springer en viss tid. Finns det cyklar på gymmet så cyklar du en viss tid. Det kan vara 10 min – 10 min  – 10 min varje dag. Det ger en enormt bra effekt.

Leilas träningschema

Benböj mot bänk

Måndag: 200 benböj

Tisdag: 75 armhävningar

Onsdag: 100 situps och totalt 5 minuter i plankan (vila när du blir trött)

Torsdag: Löpning

Fredag: 200 utfall

Lördag:  Simning 40 minuter

Söndag: 100 upphopp

Håll dig till ditt schema och se till att du gör allt!