Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

 

Kalle Zackari Wahlström i Vardagspuls den 9 oktober.

Så gick jag från lat till träningsprofil

Kom igång med Kalle Zackari Wahlströms 6 tips

Kalle Zackari Wahlström har snabbt blivit en av landets hetaste träningsprofiler. Men han beskriver sig själv som lat när han var yngre.
– Jag har ingen träningsbakgrund, säger han.

Publicerad 2015-10-09 | Senast ändrad 2017-01-18 | Vardagspuls

Kalle Zackari Wahlström har gjort sig känd som en riktig träningsprofil med sin träningsbok, -blogg och en egen tv-serie på SVT. Men det har långt ifrån alltid varit så.

– På gymnasiet och dessförinnan tränade jag ingenting och levde ohälsosamt. Jag rörde på mig så lite som möjligt. På högstadiet var det bara folköl och fest som gällde, säger Kalle Zackari Wahlström till Vardagspuls.

Så hur gjorde han för att gå från en slacker till en uppburen träningsprofil? Vardagspuls listar några av hans bästa tips på hur man kan tänka – så att även du kan ta dig upp ur soffan och komma i form.

1. Börja med något du känner dig bekväm med

”Jag började träna av en slump. Jag var på semester i Malaysia och det var så jäkla varmt. Jag gick runt på hotellet och hittade ett gym där det fanns AC. Jag vågade inte styrketräna, men såg en träningscykel som såg ut som en vanlig cykel. Så jag cyklade en timme och då var det som att min kropp tyckte att det var mysigt. När jag kom hem skaffade jag gymkort.”

2. Motivera dig

”Jag var 20 när jag började och nu är jag 32 och livet har förändrats så mycket på alla plan. Men min självkänsla har förändrats jäkligt mycket. Jag hade mycket ångest för mitt utseende när jag växte upp. Jag var ganska rund och så. En annan grej jag lärt mig är att livet blir mäktigt när man utmanar sig själv fysiskt. Man hamnar i situationer som man inte var i tidigare, när jag jobbade på webbyrå och bara drack öl."

3. Träna för att ta kontroll

”I perioder när jag har stökigt omkring mig och livet är rörigt, då kan träningen göra att jag får ordning på ett sätt. Jag mår bra av att träna och då får jag positiv energi av det till de andra sakerna.”

4. Hitta din grej

”Man får testa sig fram. Det man gillar är väl ofta det man har fallenhet för, vad man brukar vara duktig på. Men man måste testa olika saker för att hitta rätt. Om inte annat så får man tänka att det är resultatet man vill åt. Det är många som skyller på att man inte hinner, men det är skitsnack. Man kan träna i sitt garage eller göra burpies på gräsmattan. Det är ju så pass enkelt att blir du trött – då har du tränat.”

5. Gör det enkelt för dig

”Eftersom jag inte jobbar som PT behöver jag inte att folk tycker det är krångligt. Träning är lätt om man bara vill komma i form. Det går jättebra att göra själv. Min uppgift är att sänka trösklarna kring träning. Det tar lite tid, inga nya kläder och saker, det är bara att göra kroppen trött.”

6. Gör maten till din kompis

”Jag äter vanlig mat: kött, sås, potatis, pizza och tacos. Man ska äta vettigt, inte så mycket godis eller läsk, då är man ju dum i huvudet. Man måste äta med måtta men sådant du vill ha. Gör inte maten till en fiende, gör den till en kompis.”