Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Få starkare mage med Leila Söderholms magövningar Bild: Moa Alexandersson

Kan man punktförbränna fettet på magen?

PT-Leila ger dig övningarna som ger effekt på två veckor

Många av oss drömmer om en starkare och plattare mage. Men hur går man till väga? Vardagspuls träningsexpert Leila Söderholm visar dig övningarna som ger dig en tajtare och fastare mage på bara två veckor.

Publicerad 2017-03-07 | Senast ändrad 2018-09-14 | Leila Söderholm

Jag får ofta frågor som handlar om hur man tränar magen på bästa sätt för att få bort de där extra volangerna men också frågor om vad man kan göra för att känna sig tajtare och få en starkt bål som orkar bära oss genom livet.

För att få bort volangerna kring magen måste kroppen förbränna fettet som finns där och det gör den när vi har ett kaloriunderskott, det vill säga att vi bränner fler kalorier än vi stoppar i oss. Först då börjar kroppen använda fettdepåerna som bränsle vilket göra att de minskar. Tyvärr går det inte att punktförbränna fett, men det går att punktträna dina muskler och det är otroligt värdefullt om du vill stärka upp en viss del av kroppen.

Känslan av att bli tajtare och fastare kommer redan efter några få pass så det är väl värt att sätta igång och träna.

Magmusklerna måste bli trötta

All rörelse börjar i bålen. Utan magstödet kan vi inte lyfta ben eller armar på det sättet vi kan när vi har magens stöd. Det är också väldigt lätt att vara stark i vissa av magens muskler men svag i de djupliggande musklerna. För att få effekt när du tränar magen så behöver musklerna bli trötta. Det behöver inte betyda att du ska göra 300 situps om dagen. Det finns många effektiva övningar som tar bra efter cirka 10 repetitioner.

Upprepa övningarna nedan efter varandra och gör dem gärna i tre omgångar. Upprepa två gånger i veckan så kommer du ganska snart att känna skillnad.

Sidositups 10 –  per sida

Ligg på sidan med den övre armen bakom huvudet och den undre armen om dig själv med armbågen i golvet. Lyft fötterna och överkroppen samtidig (luta dig mot armbågen om det behövs). Försök att ligga kvar så mycket på sidan som möjligt.

Plankan peak – 10 st

 

Stå i plankposition och gör dig så lång som möjligt, dra in naveln och spänn hela kroppen. Pressa upp rumpan så högt du kan med sträckt rygg och aktiverad mage. Sänk långsamt till en planka igen

Armbåge mot knä – 20 st

Låt höger armbåge och vänster knä sträva mot varandra samtidigt som höger ben sträcks ut nära golvet. Byt till andra sidan