Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Bild på Anna Malvina som springer. Bild: Anna Malvina

Tre tips på konditionsträning som du kan göra hemma

Få upp flåset med träningsexpertens bästa råd

Så här ska du göra för att få upp konditionen. Träningsexperten Leila Söderholm svarade på frågor om konditionsträning i chatten

Publicerad 2016-02-15 | Senast ändrad 2017-01-18 | Vardagspuls

Erica: Jag är ute och joggar varje dag, men det händer ingenting med konditionen. Det är fortfarande lika jobbigt på samma sträcka som för ett år sen. Hur får jag upp flåset?

Leila Söderholm: Bra gjort att du joggar. Dra ner på dina pass och lägg in ett intervallpass per vecka där du exempelvis springer uppför en backe så snabbt du kan och går ner. Vila 1-2 dagar efteråt. Ta ett lite längre pass per vecka. Sen kör du dina vanliga pass 1-2 ggr per vecka så får du effekt! Kram Leila

12:53, 15 February 2016

Vardagspuls: Tack för era frågor! De syns först när de blivit besvarade. Leila Söderholm kommer att svara på dem så snart hon kan.

13:20, 15 February 2016

Päran: Jag tvingas alltid sluta springa för att jag får håll, trots att jag är långt ifrån trött. Det spelar ingen roll hur länge jag väntar efter maten. Vad ska jag göra?

Leila Söderholm: Prova att köra intervaller. Värm upp genom att springa långsamt i 10 minuter och sen kör du en backe 8-10 ggr där du går ner. Lycka till!

13:26, 15 February 2016

Viktoria: Hej Leila, Jag tränar lätt kondition genom att jogga, funkar bra nu, men har tappat vikt då jag under ganska lång tid ätit för litet ( pga bieffekter av medicin.) Har därför lätt att bli "utmattad". Försöker nu äta upp mig med fett, proteiner o kolhydrater. Kan jag fortsätta träna lågintensivt? Vill inte tappa den kondition som jag byggt upp.

Leila Söderholm: Fortsätt att träna lågintesivt tills din kropp har återhämtat sig, du bibehåller din kondition bättre än du tror. Lycka till

13:27, 15 February 2016

Mink: Efter mina två barn, födde senaste för 7 mån sedan så vill jag gärna komma igång med att jogga igen. Men ack det är svårt. Hur gör jag enklast? Hur ska jag sätta upp målen så att det blir peppigast? Har lätt att sätta för svåra mål och ge upp. Kroppen är helt slut efter jobbig graviditet..

Leila Söderholm: Börja med att gå och lägg in lite löpning ca 30 sekunder några ggr per promenad. Följ programmet på vardagspuls.se då är du ingång! Kram Leila

13:29, 15 February 2016

Lotta: Kan du ge tips på ett bra intervallpass på cirka 30 minuter?

Leila Söderholm: Värm upp 10 minuter och välj en backe som du kör 8-10 ggr. Bestäm dig innan hur många gånger och håll det. Varva ner genom att jogga långsamt. Lycka till!

13:30, 15 February 2016

Lindmark89: Hur ska man komma igång med träning efter jag fött barn? I dagsläget är mitt barn 7 månader . Jag har inga magmuskler, dålig kondition och inget som sporrar mig. ( borde tilläggas att jag aldrig tränat i mitt liv nåt nämnvärt)

Leila Söderholm: Börja att promenera, ut med din barnvagn och gå. Tryck på extra då och då så att du blir anfådd och svettig. Då är du igång!
Kram Leila

13:31, 15 February 2016

Stina: Hej, jag har skadat mitt knä och kan därför inte jogga nu – inte kunnat det på nära 4 månader :( så jag undrar vad du tycker jag ska göra för alternativ träning som ger lika mkt konditionsmässigt, vill inte tappa flåset som jag känner att jag gjort lite nu. OBS: jag gillar inte att simma och med cykling tycker jag inte att jag kommer upp i samma puls.

Leila Söderholm: Boxas på en boxsäck, jobba extra med armarna, gör armhävningar, rodddrag och pressar. Låt inte knät hindra dig det finns massor du kan göra:) Kram Leila

13:32, 15 February 2016

Viktoria: Hej, jag joggar också, konditionen har blivit bättre, men eftersom jag under en tid ätit för litet (pga bieffekter av mediciner), så har jag tappat vikt och jag blir lätt "utmattad". Försöker äta upp mig med både fett, kolhydrater o proteiner. Kan jag fortsätta m lågintensiv träning ändå? Vill inte tappa den kondition som jag byggt upp, samtidigt som jag måste spara på krafterna

Leila Söderholm: Fortsätt att träna lågintensivt. Du kommer att behålla din kondition bättre än du tror:) Kram L

13:33, 15 February 2016