Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

 

Leila Söderholm och Anette Svensson visar effektiva armövningar.

Explosiv träning – viktigt för att förebygga musklerna åldrande

PT:n Leila Söderholm visar fyra effektiva övningar

Visste du att musklerna har två sorters fibrer, snabba och långsamma, och att de snabba fibrerna försvinner mer ju äldre du blir? Om du kompletterar din träning med explosiva varianter av vanliga övningar kan du förebygga det. Vardagspuls träningsexpert Leila Söderholm hjälper till i chatten och visar övningar i studion.

Publicerad 2016-02-29 | Vardagspuls

Vardagspuls: Hur byter man fett mot muskler? Ställ dina fråga till personliga tränaren Leila Söderholm här. Din fråga kommer publiceras så snart den blivit besvarad.

11:40, 29 February 2016

Anneli: Jag vill inte träna styrketräning för jag får för stora ben. Hur kan jag ändra min träning?

Leila Söderholm: Grattis till att ha lätt att bygga muskler, det är ganska svårt för tjejer att öka i muskelmassa utan att jobba väldigt mycket. Att ha stora muskler ökar din förbränning och ger dig en hälsosammare kropp. Prova att köra lättare styrketräning och varva med löpning eller annan typ av konditionsträning. Ha det bäst

12:55, 29 February 2016

Anna: Kan muskler förvandlas till fett när man slutar träna?

Leila Söderholm: Hej Anna! Muskler kan inte bli fett när du slutar träna. Muskler är muskler och fett är fett. Musklerna minskar i omfång och fettdepåerna ökar. MIndre muskler ger mindre förbränning, så träna dina muskler:) Kram L

13:01, 29 February 2016

petter: Är det automatiskt så att den träning som bygger muskler också bränner fett? Tänker främst på traditionell styrketräning då.

Leila Söderholm: Hej Petter!
Att gå ner i vikt och bygga muskler är inte speciellt lätt, eftersom de jobbar mot varandra. När du ska bygga muskler så krävs det energi till musklerna, när du ska gå ner i vikt behöver du ett visst underskott på energi för att gå ner i vikt. Att bygga muskler kommer att ge dig en ökad förbränning och du kommer säkerligen att tappa fettvikt. Vill du satsa på att tappa vikt så handlar det om att ha ett underskott av energi och att samtidigt träna musklerna för att bibehålla dem. Ha det bäst

13:05, 29 February 2016

gunilla: jag har hört att överviktiga ofta är väldigt muskulösa under allt fett. är det så??

Leila Söderholm: Hej Gunilla!
Det stämmer inte, vissa människor har stora muskler och mycket fettmassa men det är nog en minoritet som har det så. Övriga människor som är överviktiga har i regel inte så stor muskelmassa. Må så gott Leila

13:07, 29 February 2016

robert: Hur ska man träna och äta för att bygga muskler effektivt?

Leila Söderholm: Träna tungt och ät ordentligt, samt se till att vila musklerna och slarva aldrig med sömnen. Lycka till Leila!

13:21, 29 February 2016

ewa: Vad förbränner mest? Promenad eller löpning?

Leila Söderholm: Promenad eller powerwalk (snabb promenad) bränner mest andel från fett medans du går din promenad. Löpning bränner större andel kolhydrater men har en större förbränning efteråt. Så totalt sett om du tränar i 30 minuter så kommer du att bränna mer om du springer.

Ha det bäst Leila

13:23, 29 February 2016

Veronica: Hur länge måste man träna vid varje tillfälle innan man börjar bränna fett?

Leila Söderholm: Du bränner fett dygnet runt hela tiden och extra när du rör på dig. Du behöver inte hålla någon speciell tid. Förbränning är med dig jämt men ökar när du rör på dig.
Bra va:)! Leila

13:25, 29 February 2016

Helene K: Hej jag har ca 10 kg som jag vill tappa och jag älskar att springa men förstår att bara springa (intervaller och distans) kanske inte är det bästa, ska jag lägga till styrka med? äter enl metaboliskt program dvs olika upplägg olika dagar i veckan

Leila Söderholm: Bra gjort att du springer, lägg till styrketräning så ska du se att dina resultat blir bättre. Lycka till Leila

13:26, 29 February 2016

Hockeymamman: Vad är lämpligast träning för att gå ner i vikt, när man börjar minska produktionen av östrogen och kilona smyger sig på?

Leila Söderholm: Återigen styrketräning och kombinera gärna med att röra dig så mycket du kan i vardagen med promenader och lägg gärna in något riktigt pulshöjande en gång per vecka. Lycka till Leila

13:27, 29 February 2016

henrik: Vad tycker du man ska tänk på att äta efter ett hårt styrkepass? för att få muskler alltså

Leila Söderholm: Hej Henrik!
Fyll på med både kolhydrater protein gärna inom en timme efter passet för att hjälpa kroppen att återhämta sig och stärka musklerna. Hoppa aldrig över målet efter träning. Ha det bäst

13:36, 29 February 2016