Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

 

Leila visar hur du kan göra roliga, effektiva övningar med gummiband och pilatesboll.

PT-Leila: ”Burpees är fenomenala!”

Chatt och klipp om effektiva hemmaövningar

Hur gör jag för att få bort min mage? Hur kommer jag igång med träningen efter kejsarsnitt? Och är det ok att träna med träningsvärk? Och hur får jag långa smala muskler? Vardagspuls personliga tränare Leila Söderholm svarar på tittarfrågor.

Publicerad 2015-11-09 | Vardagspuls

Vardagspuls: Din fråga kommer att publiceras i chatten så snart den blivit besvarad!

18:02, 9 November 2015

Tilda: Hur länge tycker du att man ska träna per dag?

Leila Söderholm: HEJ!
Rör dig varje dag med promenader och vardagsmotion i minst 30 minuter, om du tränar så räcker det med att göra korta effektiva pass för att förbättra konditionen,. Så lite som 30 sek x 6 räcker för att höja konditionen. // Leila

18:15, 9 November 2015

Certina: Ska man träna med träningsvärk. Eller vad händer när man tränar med träningsvärk?

Leila Söderholm: Har du väldigt ont så tycker jag att du kan röra på dig men inte ta för hårt, muskeln behöver vila för att kunna stärka sig och bli starkare.// Leila

18:16, 9 November 2015

Kamon : Kan du inte visa några bra övningar för höggravida kvinnor. Mvh

Vardagspuls: Hej, på Leilas egen sida visar hon massa tips med träning för gravida. http://www.vardagspuls.se/motion--traning/leilas-gravidovningar/ Lycka till!

18:17, 9 November 2015

tjej från Åtvidaberg : Jag går en till två timmar visa dagar och jag mår bättre av det och det lugnar min stressmage och ibland kör jag plankan och sittaps hemma. Men finns det andra saker för att göra om man inte har en sån boll

Leila Söderholm: Hej!
Det finns massor du kan göra, klicka in på min blogg på vardagspils där hittar du benböj som du kan variera i oändlighet. :) Leila

18:17, 9 November 2015

Frida: Kanske en dör medicinsk fråga, men jag testar....du kan ju ha stött på det :)? Efter att jag kör ett hårt puls-pass blir jag ofta hes, väldigt hostig och kraxig. Har du någon aning vad det kan bero på? Jag har inte astma, men har provat bricanyl men det verkar inte hjälpa. Det hela försvinner efter några timmar.

Leila Söderholm: Jag tycker att du ska kolla med en läkare, det kanske är så att du har någon typ av astma. Lycka till Leila

18:20, 9 November 2015

lillan: Hej .Har op hallux rigidus för 3 v. Har du några vardags tips att komma igång. Får göra det mesta. ..om jag kan .Har bandage på. Tänkte se om jag kan komma igång på gymmet.

Leila Söderholm: Om du har svårt att röra dig på grund av foten, så finns det mycket du kan göra stillastående. Benböj, rumplyft, situps, gummiband eller gå till ett gym och få hjälp av en instruktör.
Lycka till! Leila

18:21, 9 November 2015

Anna W: Hej! Jag är sjukskriven för depression och är extremt trött och energilös. Har samtidigt hört att träning är bra vid depression. Hur ska jag hitta orken och vad kan jag ägna mig åt för träning som passar vid en sådan situation?

Leila Söderholm: Hej Anna!
Ut och gå i naturen, försök att tanka dagsljus. Rör på dig och pressa upp pulsen om du kan och orkar gör du inte det så ta hjälp av en tränare. Vi mår bättre av rörelse så var inte rädd för att prova.
Kram på dig!

18:22, 9 November 2015

Johanna: hej, jag undrar hur jag bäst kommer igång med träningen efter ett kejsarsnitt 8 månader tillbaka, vilka övningar kan jag göra hemma?

Leila Söderholm: Använd bollen och sitt och lyft en fot som Mia gjorde, börja där.
Ladda ner en mamma app det finns jättefina som kan hjälpa dig!
:) Leila

18:23, 9 November 2015

Alva: Om man är 11 år och sen väger 58 kg är man överviktig?.jag har velat gå ner i vikt men jag vet inte hur jag för för att få bort fett

Leila Söderholm: Hej Alva!
Jag vill att du går till din skolsköterska Alva, så kan hon hjälpa dig. De är till för att hjälpa dig. Kram på dig

18:25, 9 November 2015

En pinsam maga: Vad kan man göra för att fp smal Mage för jag skäms över den och vill få den bra så vill gärna få några olika tips��

Leila Söderholm: Det finns inga pinsamma magar, vill du tappa vikt eller känna dig fastare så är det en bra idé att börja träna. När du rör på dig så ökar din förbränning och du känner dig fastare ganska snart.
Lycka till

18:26, 9 November 2015

Kim : Hej Leila, är burpees överskattad eller är det en överlägsen bra träning. Går på en del crosstraining pass och där är burpees ständigt återkommande.

Leila Söderholm: Burpees är suveräna, du jobbar med hela kroppen och de ställer höga krav på hjärta och lungor, så jag skulle vilja säga att de är fenomenala!

18:27, 9 November 2015

zozzo20: Hej jag är en tjej på 20 år som väger 25 kg för mycket och behöver gå ner i vikt men har problem med att sluta äta sötsaker och dricka läsk hur ska jag göra för att minska på mitt sötsug och hur gör jag för att gå ner i vikt

Leila Söderholm: Hej!
Byt ut läsken och godis mot bär eller annat. Ha nolltolerans och rensa ur skåpen så att du inte har något hemma.
Lycka till

18:28, 9 November 2015

Bente i Oslo: Takk for hyggelig og lærerikt program. Jeg leter etter de treningsskjemaene dere har vist fram i sendingene, idag var det ett for armhevinger, men finner dem ikke. Hvor skal jeg lete?

Vardagspuls: Här hittar du det: http://www.vardagspuls.se/motion--traning/leilas-armhavningsskola/ Lycka till!

18:32, 9 November 2015

Maria: Hej! Tack för ett bra program. Jag promenerar i rask takt 45 min/dag och jag undrar vad man ska äta efter ett sånt pass? Ska man äta proteinrikt som efter styrketräning eller nåt annat? Jag gör detta för att må bra + för att gå ner i vikt så jag vill ju äta rätt då.

Leila Söderholm: Ät ett vanligt mellanmål fyll på med nyttiga livsmedel!
// Leila

18:40, 9 November 2015

Lillott: Har hört att det inte är nyttigt för njurarna att äta för mycket rödbetor. Älskar rödbetor i alla former men vågar inte äta för mycket :(

Vardagspuls: Hej, som det gamla uttrycket lyder: För mycket och för lite skämmer allt. Fortsätt med en varierad kost! För kostråd - kontakta en dietist. Lycka till!

18:40, 9 November 2015

-: Hur ofta och hur länge ska man träna som 16 åring? är det något speciellt man ska tänka på?

Leila Söderholm: Rör på dig varje dag, men 2-3 ggr per vecka kan du se till att höja pulsen och träna med dina muskler. // Leila

18:41, 9 November 2015

Therese Svensson: Hej Leila, jag har precis fått ett diskbråck i ländryggen o behöver träna upp min bålstabilitet. Har du några bra tips på övningar? ��

Leila Söderholm: Hej!
Gå till en sjukgymnast som kan hjälpa dig och ha kontroll på det du gör. Det är superbra om du lär dig hitta dina ´djupa magmuskler.
Leila

18:42, 9 November 2015

Alma: Min fråga är om du äter mycket godsaker hur ofta ska man träna då?

Leila Söderholm: Hej! Jag tycker att du ska röra på dig varje dag, men inte äta godis varje dag, då blir det en bra mix. Leila

18:43, 9 November 2015

Sara9204: Jag skulle gärna vilja komma igång med armhävningar men känner att mina handleder tar stryk som bara den. Jag har överrörliga leder så det är väl en bidragande orsak. Finns det några bra övningar för handlederna man kan göra innan eller i samband när man vill komma igång med armhävningar? I vilken position ska man ha handlederna/händerna när man gör armhävningar? Tack för all inspiration!

Leila Söderholm: Du kan byta position hela tiden om det känns bättre, börja med armhävning mot diskbänken det brukar fungera för handleder.
Leila

18:44, 9 November 2015

Angela: Finns det en viss gräns när man tränar?

Leila Söderholm: Jag förstår inte riktigt frågan, vill du ställa den igen?
Leila

18:44, 9 November 2015

Kajsa: Hur många dagar bör en tonåringen träna? Hur länge ska man träna och hur mycket vila ska man ha?

Leila Söderholm: Det beror såklart på hur man tränar, en vilodag och varierad träning är superbra så att kroppen blir stark rakt igenom. Leila

18:45, 9 November 2015

Magnus Larson: Hur vet man om man tränar förmycket eller kan man göra det????

Leila Söderholm: Det går absolut att träna för mycket, håll koll på din vilopuls.
Leila

18:46, 9 November 2015

Vardagspuls: Tack för alla era frågor, Nu stänger vi chatten för ikväll!

18:47, 9 November 2015