Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Första steget i benböjskolan, mot bänk Bild: Moa Alexandersson

Häng med på Leilas rumputmaning

Från 5 till 100 benböj – på bara en månad

Vissa tycker att det är fåfängt med rumpträning. Men faktum är att rumpan är kroppens största muskel och viktig för hela kroppens välmående. Kom igång med Leilas utmaning – 5 till 100 benböj på en månad!

Publicerad 2016-02-01 | Senast ändrad 2018-05-18 | Vardagspuls
 

PT:n Leila Söderholm visar flera bra övningar för en starkare rumpa. Från Vardagspuls den 1 februari.


Benböj är en favoritövning för mig. Den är effektiv, kräver ingen utrustning och går att variera i all oändlighet. Vi kan nästan alla sätta oss ned på en stol och ställa oss upp – och då gör vi benböj, trots att vi inte tänker på det. 

Benen är stora och kraftfulla muskler som kräver mycket energi även i vila, du ökar din förbränning om du har starka ben. Nu ska du få lära dig benböj från grunden. Jag vill dessutom få dig att tycka om dem, för jag älskar benböj i alla dess former.

Benböj på stol

Börja med att sätta dig ner på en stol utan att sätta dig helt ner. När rumpan nuddar stolen så reser du dig upp direkt. Tänk dig att du har ett äpple på huvudet som ska ligga kvar när du sätter dig ner. Spänn din rumpa så att du får hjälp upp.

Benböj med stol

Sätt dig ner i luften som om du hade en stol, men nu måste du istället med muskelkraft ta dig upp igen. Våga sätt dig långt bak och spänn magen, låren och rumpan för att hålla emot rörelsen. Sätt dig ner så långt ner som känns okej för dig, men våga också att utmana dig och komma ner ännu djupare.

Leilas träningsschema

Följ Leila Söderholms schema nedan för att träna rumpan och nå målet: att klara 100 benböj efter en månad. Välj en av varianterna av benböj ovan, börja med fem benböj första dagen och öka sedan till tio andra dagen och så vidare enligt schemat. Men fuska inte – det är viktigt att vila på de dagar som är markerade som vilodagar!

PT-Leilas nybörjarprogram: 20 RIKTIGA armhävningar på 4 veckor

Dag 1: 5 benböj
Dag 2: 10
Dag 3: 15
Dag 4: Vila
Dag 5: 15
Dag 6: 20
Dag 7: 30
Dag 8: Vila
Dag 9: 30
Dag 10: 40
Dag 11: 50
Dag 12: Vila
Dag 13: 50
Dag 14: 50
Dag 15: 60
Dag 16: Vila
Dag 17: 60
Dag 18: 60
Dag 19: 70
Dag 20: Vila
Dag 21: 70
Dag 22: 70
Dag 23: 80
Dag 24: Vila
Dag 25: 80
Dag 26: 80
Dag 27: 90
Dag 28: Vila
Dag 29: 90
Dag 30: 100 benböj

Lycka till!