Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Leila Söderholm visar hur man gör cykelcrunch Bild: Moa Alexandersson

Leilas snabba magcirkel

3 suveräna magövningar som ger resultat

Om du inte hinner lägga så mycket tid på träning så är den här korta magcirkeln signerad PT-Leila perfekt för dig. Gör den 3 gånger i veckan och du kommer både se och känna resultatet efter ett par veckor.

Publicerad 2017-07-16 | Leila Söderholm

En kort magcirkel gör underverk för bålstyrkan om du lägger in den några gånger per vecka. Det behöver inte ta så lång tid. Sätt en timer på 1 minut och gör övningarna lugnt och försiktigt som uppvärmning för att förbereda kroppen. När timern ringer så sätt tiden på 7 minuter och gör övningarna om och om igen tills tiden är slut. Upprepa cirkeln 3 gånger per vecka så kommer du känna skillnad på både styrka och magens utseende efter ett par veckor.  Gör cirkeln utomhus, på stranden, på golvet hemma eller där du befinner dig. Låt det bli av det är det viktigast. Använd en yogamatta, träningsmatta, liggunderlag eller en dynorna till utemöblerna. 

Cykla

Gör så här: Händerna bakom nacken och armbågarna pekar rakt ut åt sidan. Båda benen i luften sträckta rakt ut strax ovanför marken. Lyft höger ben och låt knät sträva uppåt mot bröstet. Samtidigt så möter du med din vänstra armbåge genom att rotera överkroppens vänstra sida åt höger. Byt sida och tänk på att spänna magen. Gör 20 stycken.

Ta på tårna

Ligg på rygg och sträck benen rakt upp mot himlen. Lyft överkroppen och sträva efter att nå tårna om det är möjligt, annars stannar du där det känns bra. Se om du kan lyfta lite till för varje gång. Gör 10 stycken.

Planka med peak

Stå i plankposition på underarmarna, försök att spänna hela magen och gör kroppen rak som en planka. Pressa upp rumpan så högt du kan mot himlen, sträck på benen och dra in naveln. Sänk rumpan igen och kom tillbaka till din perfekta planka. Gör 10 stycken.

Lycka till! Kram, Leila