Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

 
 

Så tränade Kristin Kaspersen inför marathon

Löparcoachen: ”Hon kommer att klara det bra – hon har en stark grundvilja”

Hennes pappa tränade landslaget i friidrott, och hemma i Järvsö var träningen en stor och naturlig del av familjens liv.
Förra året fick Sanna Hed i uppgift att träna Kristin Kaspersen inför New York Marathon som gick av stapeln i november.
– Kristin kommer att klara det här bra – hon har en stark grundvilja.

Publicerad 2015-03-30 | Vardagspuls

Sanna Hed  är personlig tränare och löparcoach sedan 20 år tillbaka och sedan 15 år god vän med Kristin Kaspersen. Under hela den tiden har de tränat tillsammans. Nu är utmaningen att få Kristin i form efter en lång period sjukdomar och skador.
– Jag har tränat Kristin genom livets alla faser och vet att hon kommer att klara det här utmärkt.

Sanna Hed själv har ända sedan hon var barn haft träning som sitt stora intresse.
– Den är stommen i mitt liv.
Men träningen var aldrig påtvingad utan enbart rolig:
– Mina föräldrar hittade en bra balans mellan träningen och det goda livet. Det fanns alltid tid och utrymme för lek, fest och god mat. Och den balansen tycker jag är viktig, understryker Sanna.

Så tränar Sanna med Kristin

Tillsammans med Kristin har Sanna avslutat det hon kallar för grundperioden där de under sex veckor har fokuserat på de grundläggande funktionerna: rörlighet, styrka och kondition med fokus på framför allt det sista.
– Kristin är grundstark och teknisk, men behöver framför allt få upp flåset och bygga löparsjälvförtroende.

Fokus på konditionsträning

Nästa steg blir att snäppa upp konditionsbiten, men utan att tappa styrkan. Sanna brukar jobba i varv om fyra-sex veckor där hon håller ihop alla träningsmoment, men fokuserar på olika delar beroende på var i träningen man befinner sig.
– Nu ska vi börja jobba med styrketräning anpassad för löpning i fyra veckor framåt. Därefter är det träningsläger i Portugal – då ska vi prioritera löpningen. Sedan kör vi så här ända fram i mål. Det kommer att gå jättebra!

MER:
Så gick det för Kristin på milen

Sanna Heds 4 bästa pepptips

1. Alla kan springa! Tvivla aldrig på att du kan. Våra kroppar är gjorda för att springa.

2. Variera din allmänna träning – styrketräning, löpning, simning, promenader osv. Ett vanligt misstag är att man går ut för hårt och blir periodare när det gäller träning. Med omväxlande träning är det enkelt att hela tiden se resultat.

3. Variera din löpträning. Kör backe, intervall, kort, långt, snabbt, långsamt osv. Om du är ute på en powerwalk till exempel och kommer till en backe – spring upp och ner för den några gånger. Tricket är att lura in löpning i träningen.

4. Kläder, skor och prylar är inte så viktiga, det viktigaste är att du börjar springa!  Du kan springa i ett par Converse så länge du springer tekniskt rätt – bara det inte gör ont.