Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Malin Ewerlöf Vardagspuls Bild: IBL

Löparproffsets nybörjartips

Kom igång med Malin Ewerlöf

Löparproffset Malin Ewerlöf ger sina bästa nybörjartips för dig som vill börja springa.

Publicerad 2015-08-18 | Senast ändrad 2015-08-24 | Vardagspuls

Hon började sin elitkarriär redan som 16-åring och har fortfarande svenska rekord på både 800 och 1500 meter. Dessutom har hon under sin karriär vunnit hela 24 SM-guld. Malin Ewerlöf, 42, har en imponerande löparkarriär bakom sig.

I dag jobbar hon med att föreläsa om hur konsekvent handlande och uthållighet skapar resultat, både i idrotten och vardagen. Här delar hon med sig av sina bästa kom igång-tips – för dig som vill börja löpträna men har svårt att hitta motivationen eller orken.

1. Lägg inte ribban för högt

Det är en utmaning att hitta en nivå som passar en själv och att inte lägga ribban för högt. Träningen ska vara någonting positivt i ditt liv. Hitta ett tempo som passar bra för just dig och bry dig inte så mycket om vad alla andra gör.

2. Tänk på tekniken

Det är viktigare att springa bra än att springa långt. Hitta en bra kvalitet i träningen, det behöver inte nödvändigtvis ta lång tid att genomföra den.

3. Ingen prestige

Tänk på att träna för din egen skull. Vad andra tycker spelar ingen roll, utan det är dina egna målsättningar som är viktiga.

4. Varva löpning och gång

Det här hör ihop med att hitta en målsättning som passar just dig. Bestäm dig för en sträcka och sätt upp delmål, till exempel en kilometer i taget. Gå när du inte orkar springa längre och spring när du får orken tillbaka.

5. Motivera dig

Tänk på hur skön känslan är efteråt och att varje varje pass ger resultat. Då blir det lättare att ge dig ut på varje löprunda. Löpning är terapi, det är ett bra sätt att få perspektiv och är nedstressande.