Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Lisa Beskow Hillevi Wahl Marathon-mia tjejmilen vardagspuls Bild: Privat, Vardagspuls

Möt Vardagspuls gruppledare i Tjejmilen

Lisa, Hillevi och Mia hjälper er genom milen

Vardagspuls finns på plats under årets Tjejmilen-lopp den 3 september. Förutom att dela ut t-shirts och tävla ut en härlig träningsresa finns våra löpcoacher på plats för att hjälpa dig ta dig runt hela milen – oavsett hur snabbt du tänkt springa. Möt Lisa Beskow, Hillevi Wahl och Marathon-Mia.

Publicerad 2016-08-29 | Vardagspuls

Lisa Beskow

Lisa Beskow var en av deltagarna i Vardagspuls och Springtimes träningsresa till Portugal. Hon och resten av deltagarna har hållit kontakten sedan dess, och eftersom hälften av dem ska springa Tjejmilen blir det en efterlängtad återförening. Lisa Beskow är gruppledare för Vardagspuls gå-grupp – för dig som har som mål att ta dig runt hela sträckan men utan att sikta på någon viss tid. Här kan du läsa om mer om hur du springer Tjejmilen tillsammans med Vardagspuls.

Vad kommer du att bidra med som gruppledare för Vardagspuls?
– Jag kommer att bidra med positiv energi, pepp och hejarop hela loppet igenom.

Hur laddar du upp inför Tjejmilen?
– Eftersom vardagen denna veckan är full med jobb, skolhämtning, matlagning och möten är det med mental träning och energirik mat.

När det känns som att orken tar slut, hur tänker du för att orka fortsätta?
– Då fokuserar jag på känslan som kommer spridas i min kropp när jag passerar målgången. Glädjen, stoltheten och lyckan i vad jag och min kropp klarar av.

Favoritpepp?
– Du kan, du vill och du kommer klarar det! Ta det ett steg i taget, du klarar alltid ett steg till. Samtidigt som Doris från hitta Nemo klingar i bakgrunden: ”fortsätt simma, fortsätt simma”...

Träningsmotto?
– Träning ska vara roligt och lustfyllt, då orkar du mer och du klarar så mycket mer än du tror. Alla kan, du måste bara våga.

Läs mer om Lisa Beskow

 

Hillevi Wahl

Hillevi Wahl är soffliggaren som reste sig upp och bytte sin onyttiga livsstil mot en firks och aktiv. Hon bloggar varje vecka på Vardagspuls om träning och familjeliv. I årets Tjejmilen leder hon Vardagspuls lunka-grupp – för dig som vill ta dig runt sträckan lite snabbare, men inte springa hela vägen.

Vad kommer du att bidra med som gruppledare för Vardagspuls?
– Jag kommer att finnas på plats och dela ut en massa pepp, kramar och allmänna glädjetjut. Dessutom ska jag försöka få runt en Vardagspuls-lunka-grupp med gott humör de tio härliga kilometerna. 

Hur laddar du upp inför Tjejmilen?
– Jag vilar mig i form, haha. Och springer några kilometer per dag bara, i mitt runstreak. Långsamt långsamt.

När det känns som att orken tar slut, hur tänker du för att orka fortsätta?
En kilometer i taget! Snart är det vätskekontroll! Vilken härlig kropp jag har! Vilket roligt lopp, tänk att jag springer Tjejmilen, vilken grej!

Favoritpepp?
– "Ju fortare du springer, desto fortare får du kaffe och en goodiebag!"

Träningsmotto?
– Kör på glädje. Räkna leenden, inte sekunder. 

Läs mer om Hillevi Wahl på hennes blogg

 

Marathon-Mia

Det tog Mia Thomsen fyra månader av träning innan hon orkade springa 2,5 kilometer. I dag är hon känd som Marathon-Mia, ett namn som är missvisande eftersom hon springer lopp som är betydligt längre än ett vanligt Marathon... I årets Tjejmilen leder hon Vardagspuls springa-grupp – för dig som har som mål att springa hela vägen och ta dig runt snabbt.

Vad kommer du att bidra med som gruppledare för Vardagspuls?
– Jag kommer att se till att gruppen joggar hela milen runt. Jag hjälper dig att hitta din drivkraft att fortsätta hela vägen. Du kommer få hjälp av gruppdynamiken och inte låta tankarna säga att det är jobbigt och att du ska promenera.

Hur laddar du upp inför Tjejmilen?
– Jag äter bra och i gott sällskap, laddar med resorb och ser till att de färggladaste skorna är skönt snörade!

När det känns som orken tar slut, hur tänker du för att orka fortsätta?
– Att jag springer åtminstone fram till det där trädet, gatlyktan, huset så tar jag ett nytt beslut om det verkligen är så jobbigt som jag tror nu.

Favoritpepp?
Haha, oj! Jag ropar hela tiden så det blir ett stort batteri av pepp! "Du vill! Du kan! Du orkar!"

Träningsmotto?
– Var sak har sin tid.