Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Leila Söderholm Bild: Leila Söderholm

PT-Leila peppar till nystart efter semestern

Veckoschemat som peppar dig till bättre rutiner

Har du tappat allt vad rutiner heter under sommaren? Struntat i träningen och i stället ägnat kvällarna åt att grilla och vara uppe alldeles för sent? Ingen fara! Hösten kan betyda en nystart där du hittar tillbaka till gamla, eller får helt nya, hälsosamma rutiner! Här ger Leila Söderholm några kloka råd.

Publicerad 2017-08-15 | Leila Söderholm

Efter semestern känns det kanske lite motigt att komma in i sina vanliga rutiner igen. Kanske kan det hjälpa oss att tänka annorlunda? En ny underbar höst att se framemot där varje dag är ett oskrivet blad? Här finns chans att göra saker annorlunda och möjlighet att rätta till det som inte blev så bra förra hösten. Gör ett personligt bokslut och utvärdera vad som inte gick som förväntat förra hösten. Se om det finns något att lära och kanske att göra annorlunda denna höst. Vilka fallgropar fanns det? Vad gjorde att du hamnade i gropen? Eller var det så att allt gick din väg? Omfamna och njut av den känslan. 

Skriv ett schema

vanor överhuvudtaget är att göra veckobeting. Jag planerar min träning och ibland också mitt matintag i veckoscheman. Det kan låta konstigt men om du vet vad som förväntas av dig då är det lättare att utföra. Även om det är du själv som skriver ned ett schema så är chansen större att det blir av när man planerar. 

Se livet i veckor

Det är viktigt att vara hård mot sig själv och om du missar ett planerat pass så måste det tas igen innan söndag kväll. Det vill säga om veckan har strandat redan på tisdagen, med missade pass och konstiga rutiner. Då jobbar du ikapp hela helgen. Det innebär att veckans totala mängd rörelse blev inom ramen du har satt upp som mål. Att se livet i veckor gör det enklare. Det gäller även ätandet, om veckan startar med tre födelsedagsmiddagar i rad och tårta som efterrätt. Då finns alltid möjlighet att röra på sig extra och att dra ner lite på mängden mat och välja lättare alternativ resten av veckan.

Det här kanske inte passar alla men på mig fungerar det utmärkt att tänka i veckor. Se exemplet i mitt schema och gör ditt eget veckoschema som passar dig.

Lycka till!