Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

träningstips Bild: Moa Alexandersson

PT:ns 4 måste-övningar inför sommaren

Få en stark kropp lagom till semestern

Enkelt och effektivt. Det är ledorden i personliga tränaren Leila Söderholms träningstips för att få kroppen stark och sund lagtom till sommaren.
– Och sätt igång direkt, vänta inte tills måndag eller tills du köpt de där nya träningsskorna. Börja nu, det är mitt starkaste tips.

Publicerad 2016-04-26 | Senast ändrad 2018-05-18 | Vardagspuls

MER: Så lyckas du med de uppsatta målen - experten ger mentala verktygen

Ni har hört det förr men det tål att höras igen. Vardagsträningen. Den är faktiskt viktigare än vad många tror.
– Rör dig mer i vardagen, gå dit du ska, ge dig själv hissförbud, ta alla trappor du ska uppför lite snabbare. I stället för fika med kompisar så ses ni på en powerwalk istället, säger Leila Söderholm och tipsar om att varje gång det känns motigt visualisera sig själv på stranden i den form man vill uppnå.

Så vilka övningar är smartast att koncentrera sig på då för att få ut så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt? Leila tipsar fyra övningar där hela kroppen kommer med. 
– Det gynnar förbränningen, ökar din kondition och ger dig större resultat på kortare tid.

Leilas 4 måsteövningar

Upphopp:
Böj på knäna med rak rygg och nudda dina fötter och hoppa upp explosivt. Tänk på att landa med mjuka knän. För lättare övning:: Benböj. Tyngre: Dra upp knäna när du hoppar.

 

Plankkick:
Stå i plankposition, spänn hela kroppen. Dra höger knä mot höger armbåge, tillbaka till utgångspositionen och byt ben.För lättare övning:: Stå på knä.

 

Mountainclimbers:
Stå i armhävningsposition. Hoppa fram med din ena fot mellan dina händer. Hoppa direkt tillbaka och byt fot. Tempo genom alla repetitioner. För lättare övning:: Lyft foten och dra knän mot bröstet. Tillbaka och byt fot.

Axelhävning:
Stå på tå och händer i ett upp och nervänt V. Dra in hakan mot brösten och sänk kroppen genom att böja armarna. Låt toppen på huvudet nudda golvet och pressa dig upp igen. För lättare övning: Sätt händerna på ett trappsteg. Tyngre: Sätt fötterna på ett trappsteg.


Gör övningarna i 30 sekunder vardera efter varandra utan att vila mellan. Upprepa i 4 varv totalt. 
Du får vila mellan varven i max 30 sekunder sen fortsätter du på nästa varv. Gör övningarna tre gånger i veckan så kommer du märka resultat innan sommaren.

Värm upp innan genom att springa på stället i 5 minuter eller ta en powerwalk eller löprunda.

Lycka till!

Glöm inte maten!

För bästa resultat – boosta kroppen med näringsrik och hälsosam mat.
Här ger dietist Jeanette Steijer 5 matnyttiga tips som hjälper dig nå sommarformen på ett hälsosamt sätt.