Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

vinterträning Bild: Johnér

Rätt klädd för vinterträning

Hur kallt är det ute? Så ska du klä dig för träningen

Tycker du att det är kallt? Väljer du att stanna inne i värmen istället för att ge dig ut och träna?
Gör inte det – det finns bra kläder anpassade för olika temperaturer. Vardagspuls bloggare, elitidrottaren, Anna Malvina Svennung tipsar om hur du ska tänka.

Publicerad 2015-11-23 | Senast ändrad 2017-01-18 | Vardagspuls

Hur mycket kläder man behöver under ett träningspass är individuellt. En del vill ha vantar i 15 plusgrader medan andra inte behöver det förrän i minus 15 grader. Anpassa därför efter hur just du upplever kyla. Och när flåset kommer igång brukar kroppsvärmen stiga inom kort!

Så här ska du klä dig utifrån temperaturen:

                                                                                         Bild: Soc, Protouch, Johaug

+10 °C

Längre tights, t-shirt och tunnare vantar

När temperaturen sjunker lite kan det vara bra med längre tights. På överkroppen kan det passa med ett linne eller en t-shirt närmast kroppen samt ett långärmat underställ. Om du är frusen är det alltid bra med en vindjacka och ett par tunnare vantar.


                                                                           Bild: Nike, Race marine, Craft

0°C

Underställ, varma strumpor, vantar och mössa

Burr, när temperaturen närmar sig nollan är det dags att börja klä sig ordentligt. Klä dig i underställ under ett par tjockare tights. Tights med vindskydd över låren är också bra. Ta på dig varma strumpor använd gärna mer än en underställströja. Det kan också vara skönt att ha en vindjacka. Nu är det även dags att plocka fram mössa eller pannband till huvudet, vantar och något som skyddar halsen.


                                                       Bild: Everest, Defense, Craft, Addidas, Hestra

– 10°C

Tjockare tights, långärmad tröja, höga strumpor och överdragsbyxor

Använd ett bra underställ under ett par tjockare tights. En del har istället överdragsbyxor över tightsen eller understället. Ha varma och höga strumpor på fötterna. På överkroppen kan du ha en långärmad underställströja, en långärmad tröja och en vindjacka. Du kan också välja att ha en väst som värmer ytterligare. På med mössa, tjockare vantar och något som skyddar halsen.


                  Bild: Hammacher, Didriksons, Hestra, Addidas, Helly Hansen, Asics, Everest

– 20°C

Överdragsbyxor, tjockare tröja, väst, mössa, vantar, scarf och huvudmask

Nu är det riktigt kallt och därför skönt med ett rejält underställ under tightsen alternativt underställ och överdragsbyxor. Vid den här temperaturen är också varma och höga strumpor ett måste. Till överkroppen kan du välja underställ, en långärmad tröja, en vindjacka samt en väst. Det behövs även en tjockare mössa, tjockare vantar och något som skyddar halsen. Värm annars med en huva som värmer huvudet och som också gör att du inte behöver andas in kall luft. Den skyddar bra vid kyliga löprundor i vinter.

MER:
Hillevi Wahl tipsar: ”Nu är det dags för underställ”