Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Så klär du dig bäst för träning i höstrusket Bild:

Så klär du dig bäst för träning i kyla

Köp dina träningskläder via Refunder – få pengar tillbaka

Brukar din träning gå i ide när hösten kommer? Då är det dags att tänka om! För kanske är det inte vädret det är fel på – utan dina träningskläder.

Publicerad 2017-10-11 | Senast ändrad 2017-11-15 | Vardagspuls

Att investera i kläder som både står emot väder och vind men som samtidigt andas och håller dig sval ökar chanserna för att din träning blir av – oavsett väder. För egentligen är ju den höga, klara höstluften som gjord för träning!

Vardagspuls tipsar om kläderna som skyddar mot höstrusket, utan att stå i vägen för din träning. Tillsammans med Refunder kan vi också erbjuda dig pengar tillbaka om du köper träningskläderna via dem från någon av deras anslutna butiker.

Du skriver upp dig gratis och får pengar tillbaka på alla dina köp hos hela 682 anslutna butiker. Du handlar i dina favoritbutiker precis som vanligt. Just nu får du dessutom 50 kronor extra tillbaka när du gör ditt första köp!

Anmäl dig till Refunder här – det är gratis och du får pengar tillbaka på alla dina köp!

För henne

Löparhandskar med reflexer, Nike, 300 kronor. Sport-BH (hög support), Casall, 249 kronor. Löparmössa med reflex, Nike, 250 kronor. Löpartröja med hög krage och reflexer, Under Armour, 399 kronor. Löparskor för terräng, Reebok, 699 kronor.

Alla kläder finns att köpa via Refunder – bli medlem nu!

För honom

Leggings, Under Armour, 449 kronor. Tränings-t-shirt, Nike, 250 kronor. Löparkeps, Nike, 250 kronor. Löparskor för terräng, Under Armour, 999 kronor. Långärmad träningströja, Adidas, 349 kronor.

Alla kläder finns att köpa via Refunder – bli medlem nu!

6 tips när du väljer träningskläder

  1. Anpassa kläderna efter dig själv. Hur vi upplever kyla skiljer sig från person till person. Medan vissa vill ha vantar i plusgrader vill andra ha det först vid 15 minusgrader. Det kan vara en god idé att klä dig så att det känns lite kallt när du precis börjar din löprunda eller ditt träningspass. Huvudsaken är att din temperatur känns behaglig när du fått upp flåset och din temperatur har stigit något. Då orkar du längre.
  2. Lägg till eller dra ifrån i farten. Det finns tunnare mössor, pannband och vantar i funktionsmaterial som passar utmärkt för träning i höstrusket. Det smarta med sådana små plagg som gör stor skillnad är att du kan dra av dig dem och stoppa i fickan för att reglera temperaturen  i farten. Eller ta med dig dem i fickan och dra på dig om du tycker att det känns lite kyligt. Förutsatt att du har fickor det vill säga, så tänk på det också...
  3. Lager på lager. Klä dig i många lager eftersom den uppvärmda luften mellan lagren hjälper dig att håll temperaturen. Börja med en t-shirt eller ett linne närmast kroppen. Därefter ett långärmat underställ över och ett par tights, hellre för stora eftersom det kan bli kallt om det uppstår en glipa längst ner. Om du är frusen: satsa på en bra vindjacka, varma strumpor, tights med vindskydd över låren eller ett par rejäla shorts eller träningsbyxor över tightsen.
  4. Använd reflex! Tänk på att det är mörkare ute och att det kan vara svårt för bilister och cyklister att se dig. Använd en lös reflex, kläder med reflexdetaljer eller en reflexväst utanpå träningskläderna. Viktigt!
  5. Bli terränggående. Det kan vara bra att ha ett par skor med halkskydd för löpning i lera, på blöta löv eller tidig is. Ett lätt sätt att minska skaderisken, och det är ju roligare att springa om du slipper oroa dig för underlaget.
  6. Håll dig torr! Det finns massor av träningskläder i funktionsmaterial som både andas och som håller dig torr. En skyddande keps kan vara skön att ha om du överraskas av regnet under din löprunda.